Καλώς ήρθατε στον Σύλλογο Οικονομολόγων Λογιστών Νομού Θεσσαλονίκης

Σκοπός του Συλλόγου είναι η συσπείρωση των συναδέλφων με στόχο την κατοχύρωση, προαγωγή και προστασία των οικονομικών, κοινωνικών και επαγγελματικών συμφερόντων τους, η ανάπτυξη πνεύματος συναδελφικής αλληλεγγύης και αμοιβαίας υποστήριξης, ο καθορισμός κανόνων επαγγελματικής δεοντολογίας και συμπεριφοράς, η ανύψωση του κύρους των οικονομολόγων – λογιστών - φοροτεχνικών καθώς και η επιμόρφωσή τους.

Εδώ θα βρείτε χρήσιμες πληροφορίες που αφορούν το επάγγελμα μας και θα ενημερώνεστε για όλες τις δραστηριότητες και ενέργειες του Συλλόγου.

Επικοινωνία
Σύλλογος Οικονομολόγων
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΟΛΝΘ 28/01/2021

 

ΠΡΟΣ:


1) Υφυπουργό Οικονομικών κ. Απόστολο Βεσυρόπουλο

2) Διοικητή ΑΑΔΕ κ. Γεώργιο Πιτσιλή

ΘΕΜΑ: Αίτημα για παράταση της προθεσμίας «Υποβολή αίτησης αναστολής Φ.Π.Α. στα νεόδμητα ακίνητα με άδειες εκδοθείσες μέχρι και τις 30.6.2020»

Kύριε Υπουργέ
Κύριε Διοικητά

Με τις διατάξεις του άρθρου 39 του ν. 4646/2019 (ΦΕΚ Α 201), τροποποιήθηκαν οι διατάξεις των άρθρων 6, 30, 33, 36, 38 του Κώδικα ΦΠΑ (ν. 2859/2000) εισάγοντας προαιρετικό καθεστώς αναστολής ΦΠΑ στα ακίνητα του άρθρου 6 του νόμου αυτού.

Με την εγκύκλιο Ε.2006/24.01.2020 δόθηκαν «Οδηγίες για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 39 του ν. 4646/12-12-19 περί αναστολής του ΦΠΑ στα ακίνητα» και με την Α.1012/24.01.2020 απόφαση ορίσθηκε η «Διαδικασία χορήγησης αναστολής εφαρμογής ΦΠΑ στα ακίνητα, σύμφωνα με την παρ. 4α του άρθρου 6 του Κώδικα ΦΠΑ».

Η διαδικασία μεταξύ άλλων, ορίζει την υποβολή αίτησης εντός 6 μηνών από την απόφαση, προθεσμία που παρατάθηκε έως τις 31.12.2020.
Ορίζει επίσης την υποβολή έκτακτης δήλωσης για την απόδοση του ΦΠΑ εισροών, που αναλογεί στα αδιάθετα ακίνητα που μπαίνουν στο καθεστώς αναστολής του ΦΠΑ.

Με δεδομένο ότι η πανδημία του κορωνοϊού δεν επέτρεψε στις οικοδομικές επιχειρήσεις να λειτουργήσουν επαρκώς και να εξετάσουν τα οφέλη της αναστολής, ενώ παράλληλα η αξία του ΦΠΑ που θα πρέπει να επιστραφεί με την διαδικασία της έκτακτης δήλωσης λειτούργησε και λειτουργεί αποτρεπτικά μια και η πανδημία δημιούργησε και συντηρεί ασφυκτικές συνθήκες ρευστότητας των επιχειρήσεων αιτούμαστε την δυνατότητα υποβολής της σχετικής αίτησης που προβλέπεται στην απόφαση Α.1012/24.01.2020 μέχρι την 31/12/2021 τουλάχιστον.

Άλλωστε η περίοδος αναστολής με βάση το νόμο επεκτείνεται έως την 31.12.2022 οπότε οι επιχειρήσεις που επιθυμούν να κάνουν χρήση των ανωτέρω διατάξεων έχουν το χρονικό περιθώριο πραγματοποιήσουν πωλήσεις αδιάθετων ακινήτων τους υπό το καθεστώς αναστολής ΦΠΑ.

Με εκτίμηση

Ο Πρόεδρος του Δ.Σ.                                                                              Η Γενική Γραμματέας

ΜΗΤΟΛΙΔΗΣ ΣΩΤΗΡΙΟΣ                                                                          ΑΜΟΙΡΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ

 
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΟΛΝΘ 16/11/2020

Θεσσαλονίκη, 16-11-2020

ΠΡΟΣ


Αναπληρωτή Οικονομικών κ. Σκυλακάκη Θεόδωρο
Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων κ. Ιωάννη Βρούτση


ΘΕΜΑ : Πρόγραμμα 100.000 επιδοτούμενων θέσεων εργασίας και αναστολή συμβάσεων εργασίας.

Κύριοι Υπουργοί
Με την υπ. αριθ. οικ. 39539/ 996/2020 , απόφασή σας καταρτίσθηκε ανοιχτό πρόγραμμα για τη δημιουργία εκατό χιλιάδων (100.000) νέων θέσεων εργασίας.
Στο άρθρο 5 παρ. 7 της πιο πάνω αποφάσεως προβλέπεται ότι οι συμβάσεις εργασίας των ωφελούμενων εργαζομένων δεν μπορούν να τεθούν σε αναστολή.
Ωστόσο μεταγενέστερα στο πλαίσιο λήψεως έκτακτων μέτρων προστασίας της δημόσιας υγείας από τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 μια σειρά από επιχειρήσεις διέκοψαν την λειτουργία τους , ύστερα από την «εντολή της δημόσιας αρχής».
Επειδή υπάρχουν επιχειρήσεις που ανήκουν στην παραπάνω κατηγορία, που έχουν κάνει χρήση του προγράμματος και με το δεδομένο ότι στην περίπτωση αυτή υπάρχει υποχρεωτική αναστολή των συμβάσεων εργασίας υφίσταται άμεση ανάγκη να τροποποιηθεί αναλόγως η ΚΥΑ 39539/996/2020 , ώστε να προβλέπεται και η αναστολή συμβάσεων εργασίας τουλάχιστον στις περιπτώσεις των επιχειρήσεων που διέκοψαν την δραστηριότητά τους με εντολή δημόσιας αρχής.

Με εκτίμηση,
Ο Πρόεδρος του Δ.Σ.                                                   Η Γενική Γραμματέας
ΜΗΤΟΛΙΔΗΣ ΣΩΤΗΡΙΟΣ                                              ΑΜΟΙΡΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ

 
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΟΛΝΘ 29/10/2020

ΜΕΡΙΜΝΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΛΟΓΙΣΤΗ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΑΣΘΕΝΗΣΕΙ ΑΠΟ ΚΟΡΩΝΟΪΟ

Κύριοι Υπουργοί

Κύριε Διοικητά

Η Θεσσαλονίκη έχει περάσει , από την Παρασκευή 23/10/2020 , στο επίπεδο 3 της αυξημένης επιτήρησης του Χάρτη Υγειονομικής Ασφάλειας και Προστασίας από τον κορωνοϊό covid-19. H μεταπήδηση από το επίπεδο 2 της απλής επιτήρησης στο οποίο βρισκόταν πριν συνεπάγεται πολλές αλλαγές στην καθημερινότητα των συναδέλφων που διαμένουν ή εργάζονται στην περιφερειακή ενότητα Θεσσαλονίκης.
Ο επαγγελματικός κλάδος μας στην πράξη είναι ο συνδετικός κρίκος ανάμεσα σε μια πληθώρα κρατικών υπηρεσιών και στις επιχειρήσεις , αλλά και σε πολίτες που δεν έχουν ούτε την απαραίτητη υποδομή , ούτε την αναγκαία γνώση για την επικοινωνία τους με τις δημόσιες υπηρεσίες .
Σας είχαμε καλέσει ήδη από τις 12/03/2020 να λάβετε έγκαιρα αποφάσεις και να δώσετε λύσεις σε ζητήματα προθεσμιών πάσης φύσεως δηλώσεων και αιτήσεων , οι οποίες υποβάλλονται δια μέσου των γραφείων μας.
Από τότε η κατάσταση έχει επιδεινωθεί δραματικά και το ένα αρνητικό ρεκόρ νέων κρουσμάτων , διαδέχεται το άλλο .Μόνο χθες σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία από τον ΕΟΔΥ τα νέα κρούσματα έφτασαν στα 1.547 , εκ των οποίων τα 384 εντοπίστηκαν στην Θεσσαλονίκη . Πλέον είναι ορατό το ενδεχόμενο αρκετοί από αυτούς να είναι συνάδελφοι , ενώ αυξημένη παραμένει και η πιθανότητα συνάδελφοι να είναι μέσα στα μελλοντικά κρούσματα .
Το ερώτημα που προκύπτει , σε σχέση με τους επαγγελματίες συναδέλφους, είναι το εξής : ποια πρόβλεψη υπάρχει , ποιο σχέδιο υφίσταται , για την περίπτωση που κάποιος από εμάς ασθενήσει ? Τι γίνεται με τις προθεσμίες υποβολής δηλώσεων και αιτήσεων που υποβάλουμε για λογαριασμό των πελατών μας ? Τι γίνεται με την διεκπεραίωση των λοιπών υποχρεώσεων που έχουμε έναντι των πελατών μας και των δημοσίων υπηρεσιών ?
Η απάντηση είναι πως έως σήμερα δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη , παρά μόνο η βεβαιότητα ότι τα πρόστιμα και οι πάσης φύσεως προσαυξήσεις θα τρέχουν υπό το αδιάφορο βλέμμα της αρμόδιας πολιτείας.
Σας καλούμε λοιπόν να πάρετε και να ανακοινώσετε άμεσα αποφάσεις με τις οποίες θα παρέχονται σαφείς οδηγίες για ην αντιμετώπιση των θεμάτων που θίγουμε , στην περίπτωση που συνάδελφος ασθενήσει και αναγκασθεί να απέχει από την εργασία του.

Με εκτίμηση,


Ο Πρόεδρος του Δ.Σ.                                                                                Η Γενική Γραμματέας
ΜΗΤΟΛΙΔΗΣ ΣΩΤΗΡΙΟΣ                                                                             ΑΜΟΙΡΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ

 
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΣΟΛΝΘ

Θεσσαλονίκη, 1-7-2020

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Ο επαγγελματικός κλάδος των οικονομολόγων-λογιστών-φοροτεχνικών αντιμετώπιζε πολλά και συσσωρευμένα προβλήματα.
Η πανδημία του κορωνοϊού covid-19 επιδείνωσε δραματικά την κατάσταση, όπου συγκυριακά προβλήματα συμπλέκονται με δομικά ζητήματα και δημιουργούν μια κατάσταση εκρηκτική, αναγκάζοντας τους συναδέλφους να κινούνται στα όρια της επαγγελματικής, αλλά και της ανθρώπινης αντοχής και αξιοπρέπειας.
Τα αιτήματα του κλάδου έχουν διατυπωθεί πολλές φορές και είναι γνωστά στα αρμόδια Υπουργεία. Αλλά αυτό που σήμερα προέχει είναι η δυνατότητά μας να εργαζόμαστε ως επαγγελματίες με αξιοπρέπεια , ώστε να παρέχουμε ένα υψηλό επίπεδο υπηρεσιών στους πελάτες μας. Το θέμα αυτό είναι στην αρμοδιότητα της πολιτείας , στην ευθύνη των Υπουργείων, τα οποία με τις παρεμβάσεις τους προσδιορίζουν και τα δικά μας όρια δράσης.
Ωστόσο με 11 νόμους και ΠΝΠ και πάνω από 600 αποφάσεις (σε τέσσερεις μήνες) δύσκολα κάποιος μπορεί να επιχειρηματολογήσει για την αποτελεσματικότητα αυτών των παρεμβάσεων και επομένως για την δική μας δυνατότητα να εργαζόμαστε υπό ανθρώπινες συνθήκες, αλλά και να διαφυλάσσουμε την επαγγελματική μας επάρκεια.
Επειδή εδώ και τέσσερεις μήνες :
- λαμβάνονται από την Διοίκηση παράξενες, παράλογες και αντιφατικές αποφάσεις .
- λαμβάνονται από την Διοίκηση προσχηματικά μέτρα αποσυμπίεσης της οργής και της αγανάκτησης των επαγγελματιών του κλάδου μας.
Καλούμε τα συναρμόδια Υπουργεία να αποφασίσουν ουσιαστικά μέτρα για την στήριξη του επαγγελματικού μας κλάδου.
Καλούμε τους συναδέλφους να στηρίζουν έμπρακτα αλλά και με κριτικό πνεύμα κάθε προσπάθεια διαμαρτυρίας ενάντια στην σημερινή απαράδεκτη πραγματικότητα.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                         Η ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΜΗΤΟΛΙΔΗΣ ΣΩΤΗΡΙΟΣ                           ΑΜΟΙΡΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ

 
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 17-06-2020

Η αντιμετώπιση των συνεπειών από την πανδημία του ιού covid-19 οδήγησε τους εργαζόμενους σε λογιστικά γραφεία στα όρια της ανθρώπινης υπομονής και αξιοπρέπειας.
Έως σήμερα (17-06-2020) έχουν εκδοθεί 11 νόμοι ή ΠΝΠ και 565 αποφάσεις δευτερογενούς νομοθεσίας για την εφαρμογή των μέτρων που αποφασίσθηκαν. Μόνο το πλήθος των παρεμβάσεων αυτών δείχνει την πολυπλοκότητα που υπάρχει σε σχέση με την κατανόηση και την ορθή εφαρμογή της νομοθεσίας. Υπήρξαν αποφάσεις που δεν τις κατάλαβαν ούτε αυτοί που τις έγραψαν και απαιτήθηκε η έκδοση νέας αποφάσεως ώστε να γίνει κατανοητό αυτό που ήθελε τελικά ο νομοθέτης να ισχύσει (πχ για την έκπτωση κατά 25% των εισφορών ΕΦΚΑ στα φυσικά πρόσωπα).
Οι συνάδελφοι πάντως αντιλαμβανόμενοι το μέγεθος του προβλήματος και ζώντας από κοντά τα προβλήματα των επιχειρήσεων και των εργαζομένων σε αυτές, υπερέβαλαν εαυτούς προσφέροντας τις υπηρεσίες τους, συμπληρώνοντας δηλώσεις για τις οποίες δεν υπήρχαν οδηγίες, σε πλατφόρμες κάθε μορφής, εργαζόμενοι νύχτα και μέρα, καθημερινές, εορτές και αργίες. Δεν είναι υπερβολή να λεχθεί πώς η μόνη μέρα στην οποία δεν υπήρχαν δηλωτικές υποχρεώσεις ήταν η Κυριακή του Πάσχα.
Η αρμόδια πολιτεία ωστόσο εξ αρχής ουδέποτε καταδέχθηκε να ασχοληθεί με την ασφάλεια των εργαζομένων στον κλάδο μας. Θεώρησε δεδομένο πως ότι και να αποφασίσει θα εκτελεστεί δια μέσου των λογιστικών γραφείων, βολεύτηκε με αυτή την ιδέα. To αποτέλεσμα αυτής της τακτικής είναι να έχουμε βρεθεί ως επαγγελματίες στα όρια της απόγνωσης (αν κάποιοι δεν τα έχουν ήδη ξεπεράσει), εκτελώντας υπηρεσίες που έπρεπε να παρέχονται από ΚΕΠ, τράπεζες, δικηγόρους, συμβολαιογράφος, μηχανικούς κλπ. Απευθύναμε έγγραφα και επιστολές προς τους αρμοδίους, εξηγώντας την κατάσταση, θέτοντας αιτήματα, προτείνοντας λειτουργικές λύσεις. Ουδέποτε λάβαμε σχετική απάντηση. Οι συνθήκες άσκησης του επαγγέλματος μας σταδιακά άρχισαν να επιδεινώνονται και πλέον έχουν γίνει απαράδεκτες.
Οι εργασίες που διεκπεραιώνουμε από τα γραφεία μας όμως γίνονται πρωτίστως για λογαριασμό των επιχειρήσεων. Ένα ασφυκτικό και ακατανόητο χρονοδιάγραμμα εφαρμογής αποφάσεων σε συνδυασμό με την έλλειψη σαφών οδηγιών και με την υπολειτουργία των εφαρμογών που παρατηρήθηκε στην πράξη, είναι βέβαιο πως οδήγησε σε εσφαλμένες ενέργειες με συνέπεια τελική να ζημιωθούν οι επιχειρήσεις και οι πολίτες, για την προστασία των οποίων υποτίθεται πως λαμβάνονται όλα τα μέτρα, που υλοποιούνται τελικά μέσα από την εργασία του κλάδου μας.

Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω καλούμε :
1) Toυς συναδέλφους να στηρίξουν κριτικά και έμπρακτα κάθε προσπάθεια διαμαρτυρίας ενάντια στην υφιστάμενη απαράδεκτη κατάσταση.
2) Τα επιμελητήρια της πόλης μας και τα μέλη τους, να συνηγορήσουν εγγράφως και εμπράκτως υπέρ των θέσεων μας, οι οποίες είναι και προς όφελος των επιχειρήσεων μελών τους.

      Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                     Η ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΜΗΤΟΛΙΔΗΣ ΣΩΤΗΡΙΟΣ                                              ΑΜΟΙΡΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ

 
Σελίδα 10 από 1139