ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΟΛΝΘ 20/05/2021 ΓΙΑ ΙΣΤΟΤΟΠΟ ΕΦΚΑ |
Θεσσαλονίκη, 20-05-2021
Προς :
- Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων κ. Κωστή Χατζηδάκη - Υφυπουργό Κοινωνικής Ασφάλισης κ. Παναγιώτη Τσακλόγλου - Γεν. Γραμματέα Κοινωνικών Ασφαλίσεων κ. Παυλίνα Καρασιώτου - Διοικητή ΕΦΚΑ κ. Χρήστο Χάλαρη
Κοινοποίηση:
e-ΕΦΚΑ Τμήμα Παραγωγικής Λειτουργίας Ιστότοπου και Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Γενική Διεύθυνση Πληροφορικής και Επικοινωνιών
Fax.: +30 210 77 83 265 e-mail:
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.
Παπαδιαμαντοπούλου 87, 115 27, Αθήνα
Θέμα : Ενεργοποίηση υπηρεσίας βοήθειας προς εργοδότες για την αναζήτηση ΚΑΔ, ειδικοτήτων και ΚΠΚ.
Στην σελίδα του ΙΚΑ υπήρχε στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες για εργοδότες, η διεύθυνση: https://www.ika.gr/gr/infopages/yphr/kod.cfm με την οποία γινόταν αναζήτηση ειδικοτήτων και κωδικών πακέτων κάλυψης που αντιστοιχούσαν στον κάθε ΚΑΔ επιχείρησης- εργοδότη. (Στο τέλος του κειμένου παρουσιάζεται παράδειγμα της βοήθειας που παίρναμε από την παραπάνω σελίδα). Σήμερα αυτή η πληροφόρηση δεν παρέχεται στη νέα σελίδα του e-ΕΦΚΑ , η οποία έχει αντικαταστήσει την προηγούμενη.
Η βοήθεια που παίρναμε ως χρήστες των υπηρεσιών του ασφαλιστικού συστήματος από αυτή την σελίδα ήταν πολύ σημαντική μια και δεν υπάρχει κανένας άλλος τρόπος συγκεντρωτικής επισκοπήσεως για έναν ΚΑΔ των ειδικοτήτων , των πακέτων καλύψεως και των ανάλογων ασφαλιστικών εισφορών ασφαλισμένου και εργοδότη .
Σήμερα μπορούμε να κάνουμε αναζήτηση των παραπάνω πληροφοριών μέσα από χειροκίνητη καταχώριση της ΑΠΔ επιλέγοντας με την σειρά, ΚΑΔ, ειδικότητα, ΚΠΚ αλλά μόνο για κάθε ειδικότητα διακεκριμένα . Η εργασία αυτή είναι και χρονοβόρα και πολύπλοκη και δεν δίνει τις πληροφορίες για όλες τις ειδικότητες ανά ΚΑΔ.
Με την σελίδα που καταργήθηκε μπορούσαμε να δούμε όλες τις ειδικότητες και τα αντίστοιχα πακέτα κάλυψης που περιλαμβάνει ο κάθε ΚΑΔ , καθώς και τις ανάλογες εισφορές με μία ματιά άμεσα.
Υπενθυμίζουμε ότι η σελίδα δημιουργήθηκε για να καταργήσει τον έντυπο και πολυσέλιδο «Οδηγό σύνδεσης (ΟΣΥΚ) δραστηριοτήτων και ειδικοτήτων» έκδοσης του 2002 όταν ξεκίνησε το ΟΠΣ ΙΚΑ.
Παρακαλούμε για τις ενέργειες σας προκειμένου να ενεργοποιηθεί η δυνατότητα που περιγράφεται στο θέμα της επιστολής μας , στο νέο site του e-ΕΦΚΑ, στην ενότητα Υπηρεσίες .
Με εκτίμηση
Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. Η Γενική Γραμματέας
ΜΗΤΟΛΙΔΗΣ ΣΩΤΗΡΙΟΣ ΑΜΟΙΡΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ
Η βοήθεια που παίρναμε από την σελίδα του ΙΚΑ είχε την ακόλουθη μορφή :
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΟΣ
|
Κ.Α.Δ. ΙΚΑ
|
Χονδρικό εμπόριο εργαλειομηχανών, μηχανημάτων για κατασκευαστικά έργα, μηχανημάτων για την κλωστοϋφαντουργική βιομηχανία, ραπτομηχανών και πλεκτομηχανών, άλλων μηχανημάτων που χρησιμοποιούνται στη βιομηχανία στο εμπόριο και στην πλοήγηση, αγροτικών μηχανημάτων
|
5161
|
|
ΚΩΔΙΚΟΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ
|
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ
|
Κ.Π.Κ. για
06/2020
|
122400
|
Διευθυντές παραγωγικών και λειτουργικών μονάδων μεγάλων επιχειρήσεων χονδρικού και λιανικού εμπορίου
|
101
|
229100
|
Χημικοί μηχανικοί
|
131
|
229900
|
Αλλοι μηχανικοί μ.α.κ.
|
131
|
231300
|
Γεωπόνοι και ασκούντες συναφή επαγγέλματα
|
101
|
232100
|
Ιατροί εν γένει
|
129
|
251100
|
Λογιστές (πτυχιούχοι ΑΕΙ)
|
101
|
311400
|
Τεχνολόγοι ηλεκτρονικοί και τηλεπικοινωνιών
|
101
|
311500
|
Τεχνολόγοι μηχανολόγοι
|
101
|
313200
|
Χειριστές εξοπλισμού ηλεκτρονικών υπολογιστών
|
101
|
322230
|
Τεχνολόγοι Τροφιμολόγοι - υγειονολόγοι, ελεκτές τροφίμων
|
101
|
322400
|
Οπτομέτρες και οπτικοί
|
101
|
341510
|
Περιοδεύοντες εμπορικοί αντιπρόσωποι και πλασιέ
|
101
|
343310
|
Βοηθοί λογιστών πτυχιούχοι ΤΕΙ ή άλλων σχολών
|
101
|
343370
|
Λογιστές (πτυχιούχοι ΤΕΙ)
|
101
|
343390
|
Βοηθοί λογιστών (πτυχιούχοι ΑΕΙ)
|
101
|
347010
|
Σχεδιαστές
|
101
|
347060
|
Διακοσμητές ( Ντεκορατέρ )
|
101
|
411300
|
Χειριστές μηχανών εισαγωγής δεδομένων
|
101
|
411400
|
Χειριστές υπολογιστικών μηχανών
|
101
|
411500
|
Γραμματείς - δακτυλογράφοι
|
101
|
412100
|
Βοηθοί λογιστηρίου και υπάλληλοι που τηρούν λογιστικά βιβλία
|
101
|
413110
|
Αποθηκάριοι (χειρονακτική εργασία)
|
105
|
413120
|
Αποθηκάριοι (εργασία γραφείου)
|
101
|
419000
|
Λοιποί υπάλληλοι γραφείου
|
101
|
421110
|
Ταμίες
|
101
|
421190
|
Ταμίες πολυδυνάμων ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤΣ
|
105
|
421410
|
Εισπράκτορες λογαριασμών και πληρωμών
|
101
|
424000
|
Χειριστές τηλεφωνικών κέντρων
|
101
|
532020
|
Πωλητές χονδρικού εμπορίου τροφίμων απασχολούμενοι κατά κύριο λόγο με την μεταφορά,ζύγιση,ταξινόμηση εμπορευμάτων
|
105
|
532030
|
Πωλητές
|
101
|
724010
|
Συντηρητές κτιρίων (μικροεπισκευές, μικροαντικαταστάσεις κλπ.)
|
822
|
727010
|
Ηλεκτρολόγοι εγκαταστάσεων και συναφών ηλεκτρολογικών εργασιών με πτυχίο και άδεια
|
106
|
727020
|
Ηλεκτρολόγοι εγκαταστάσεων και συναφών ηλεκτρολογικών εργασιών χωρίς πτυχίο
|
102
|
742021
|
ΜΑΘΗΤΕΣ - ΤΕΧΝΙΤΕΣ ΣΧΟΛΩΝ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ Ο.Α.Ε.Δ. (Β.Δ. /6-6-52, Ν.2335/95)
|
219
|
742022
|
ΜΑΘΗΤΕΣ - ΤΕΧΝΙΤΕΣ ΣΧΟΛΩΝ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ Ο.Α.Ε.Δ. (Β.Δ. /6-6-52, Ν.2335/95)
|
223
|
742031
|
ΜΑΘΗΤΕΣ - ΤΕΧΝΙΤΕΣ ΣΧΟΛΩΝ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ Ο.Α.Ε.Δ. (Β.Δ. /6-6-52, Ν.2335/95)
|
218
|
742032
|
ΜΑΘΗΤΕΣ - ΤΕΧΝΙΤΕΣ ΣΧΟΛΩΝ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ Ο.Α.Ε.Δ. (Β.Δ. /6-6-52, Ν.2335/95)
|
222
|
743020
|
Ψυκτικοί, εγκαταστάτες, επισκευαστές και συντηρητές ψυκτικών και κλιματιστικών εγκαταστάσεων
|
101
|
744010
|
Ηλεκτροτεχνίτες, εφαρμοστές και συντηρητές ηλεκτρικών μηχανών και εξοπλισμού (με άδεια και πτυχίο)
|
105
|
744080
|
Ηλεκτροτεχνίτες, εφαρμοστές και επισκευαστές, ηλεκτρικών οικιακών συσκευών
|
101
|
751000
|
Κατασκευαστές και επισκευαστές ρολογιών και οργάνων ακρίβειας
|
101
|
751030
|
Επισκευαστές αθλητικών ειδών και οργάνων
|
101
|
753000
|
Κοσμηματοποιοί και τεχνίτες πολύτιμων μετάλλων
|
101
|
785000
|
Γαζωτές, κεντητές κ.π.α.ε.
|
101
|
788020
|
Υποδηματοποιοί (Συναρμολογητές, χειριστές διατρητικών μηχανών, κόπτες, ραφείς, γαζωτές, σιδηρωτές, γυαλοχαρταριστές, διαλογείς - διαχωριστές, επιδιορθωτές τσαγκάρηδες, εφαρμοστές, καθαριστές, καλτσαριστές, τακουνοθέτες, παντοφλάδες, καλφάδες, μοντελίστες
|
105
|
864410
|
Χειριστές μηχανών επεξεργασίας καφέ,καφεκόπτες,φρύκτες, αλεστές εφόσον η ιπποδύναμή των είναι άνω των 5 ίππων
|
105
|
864420
|
Χειριστές μηχανών επεξεργασίας καφέ,καφεκόπτες,φρύκτες, αλεστές εφόσον η ιπποδύναμή των είναικάτω των 5 ίππων
|
101
|
882210
|
Οδηγοί επιβατικών αυτοκινήτων (ΙΧ)
|
101
|
882400
|
Οδηγοί φορτηγών και βαρέων φορτηγών
|
106
|
885200
|
Χειριστές μηχανοκίνητων μηχανημάτων ανύψωσης
|
105
|
911110
|
Πλανόδιοι εφημεριδοπώλες Θεσσαλονίκης
|
136
|
911120
|
Πλανόδιοι εφημεριδοπώλες Επαρχιών
|
154
|
911160
|
Προσωπικό πρακτορείων διανομής τύπου ασφαλισμένοι στο ΤΣΕΥΠ
|
133
|
911170
|
Προσωπικό πρακτορείων διανομής τύπου Θεσσαλονίκης ασφαλισμένοι στο ΤΣΕΥΠ
|
125
|
913210
|
Καθαριστές γραφείων και άλλων χώρων (πλήρη απασχόληση)
|
105
|
913220
|
Καθαριστές γραφείων και άλλων χώρων (μειωμένη απασχόληση)
|
101
|
915210
|
Θυρωροί, φύλακες και ασκούντες συναφή επαγγέλματα ( πλήν νυχτοφυλάκων )
|
101
|
915220
|
Νυχτοφύλακες
|
105
|
932030
|
Ανειδίκευτοι εργάτες
|
101
|
933010
|
Φορτοεκφορτωτές γενικά
|
105
|
933374
|
Προσωπικό ασφ/νο στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ συγχωνευθέντων επικουρικών ταμείων στο ΕΤΕΑΜ ΜΙΚΤΑ από 01/06/08
|
241
|
933376
|
Προσωπικό ασφ/νο στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ συγχωνευθέντων επικουρικών ταμείων στο ΕΤΕΑΜ ΒΑΡΕΑ από 01/06/08
|
242
|
Βασικοί Κωδικοί Πακέτων Ασφαλιστικής Κάλυψης
Κωδικοί Πακέτων Κάλυψης
|
Κ.Π.Κ.
|
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
|
Είδος Απασχόλησης
|
Ποσοστό (%)
|
Ποσοστό (%)
|
Ποσοστό (%)
|
Ασφαλισμένου
|
Εργοδότη
|
Σύνολο
|
101
|
ΜΙΚΤΑ, ΙΚΑ-ΤΕΑΜ
|
Πλήρης
|
15,33
|
24,33
|
39,66
|
101
|
ΜΙΚΤΑ, ΙΚΑ-ΤΕΑΜ
|
Μερική/ Εκ Περιτροπής
|
15,75
|
24,81
|
40,56
|
105
|
ΜΙΚΤΑ, ΒΑΡΕΑ, ΙΚΑ-ΤΕΑΜ
|
Πλήρης
|
18,78
|
26,48
|
45,26
|
105
|
ΜΙΚΤΑ, ΒΑΡΕΑ, ΙΚΑ-ΤΕΑΜ
|
Μερική/ Εκ Περιτροπής
|
19,20
|
26,96
|
46,16
|
|
|
|
|
|
|
|
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΓΙΑ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΚΛΕΙΣΙΜΑΤΟΣ ΧΡΗΣΗΣ |
Ο Σύλλογος Οικονομολόγων Λογιστών Νομού Θεσσαλονίκης διοργανώνει σεμινάριο με θέμα:
ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΕΛΟΥΣ ΧΡΗΣΗΣ 2020
τη ΔΕΥΤΕΡΑ 10/5/2021 και ώρα 16:30-20:30
Εισηγητής: • Κωνσταντίνος Νιφορόπουλος Ορκωτός Ελεγκτής Λογιστής. Επιστημονικός συνεργάτης και αρθρογράφος στην φορολογική και λογιστική πύλη - ιστοσελίδα ενημέρωσης www.taxheaven.gr.
Θεματολογία: Βασικές ενότητες: • Μεθοδολογία και Χρονοδιάγραμμα Εργασιών Τέλους Χρήσης • Επισήμανση σημαντικών θεμάτων τέλους χρήσης • Εφαρμογή βασικών λογιστικών αρχών. Αρχή του Δεδουλευμένου και Αρχή της συνεχιζόμενης δραστηριότητας • Κρατικές Ενισχύσεις – Χρόνος απόκτησης εισοδήματος κρατικών επιχορηγήσεων • Αποζημιώσεις και Ενισχύσεις λόγω covid-19. Λογιστικός και φορολογικός χειρισμός. • Λογιστική απεικόνιση των περιπτώσεων «Χρηματοδοτικής μίσθωσης» (leasing). • Αποσβέσεις Ενσώματων και Αύλων Παγίων – Αλλαγές στην Χρήση 2020 • Επισφαλείς Πελάτες – Αλλαγές στην Χρήση 2020 • Αποτίμηση Αποθεμάτων – Φορολογική αναγνώριση απαξιωμένων και κατεστραφέντων Αποθεμάτων • Λογιστικό Σχέδιο και Έντυπο Ε3 • Συντελεστές «Μικτού Κέρδους» και «Έμμεσες Τεχνικές Ελέγχου» • Έκπτωση επιχειρηματικών δαπανών. Φορολογική Αναμόρφωση -Επισημάνσεις . • Συναλλαγές μεταξύ των « Συνδεδεμένων Επιχειρήσεων» - Φάκελος τεκμηρίωσης - Μητρώο Πραγματικών Δικαιούχων. • Προσαυξημένη έκπτωση Δαπάνης Επιστημονικής και Τεχνολογικής Έρευνας (άρθρο 22Α του ν. 4172/2013) • Προσαυξημένες αποσβέσεις για κόστος ενεργειακής απόδοσης (παρ. 10 άρθρο 24 ν. 4172/2013) • Προσαυξημένη έκπτωση διαφημιστικής δαπάνης (άρθρο 22Γ του ν. 4172/2013) • Διαφορές λογιστικής και φορολογικής βάσης • Φορολογικοί Συντελεστές Χρήσης 2020 • Από το «Λογιστικό» στο «Φορολογητέο» Αποτέλεσμα • Θέματα Διανομής Κερδών, ανάλογα με τον Εταιρικό τύπο • Χρηματοοικονομικές Καταστάσεις με Ε.Λ.Π. • Επιδότηση δαπανών επιχειρήσεων (άρθρο 29, ν. 4772/2021 )
*Στο τέλος του σεμιναρίου ο εισηγητής θα είναι στη διάθεσή σας για να απαντήσει στα ερωτήματά σας
Κόστη Συμμετοχής: Μέλη οικονομικώς τακτοποιημένα: 15 ευρώ Μη μέλη: 30 ευρώ Πληρωμή με κατάθεση στον Λογαριασμό Πειραιώς του ΣΟΛΝΘ Αρ. Λογ.:5239027542477 IBAN: GR06 0172 2390 0052 3902 7542 477 Δήλωση συμμετοχής: με email στο
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.
ή τηλεφωνικώς στο 2310513875. Το link της σύνδεσης στην πλατφόρμα θα σταλεί με mail στους συμμετέχοντες την ημέρα του σεμιναρίου. Η είσοδος σε αυτήν προϋποθέτει τη δήλωση του ονοματεπώνυμου του συμμετέχοντα.
ΧΟΡΗΓΟΣ
Φορολογική-Λογιστική Πύλη Ενημέρωσης |
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΣΟΛΝΘ 19/04/2021 |
Σας ενημερώνουμε ότι τη Δευτέρα 19 Απριλίου θα διεξαχθεί σεμινάριο μέσω zoom με θέμα:
"Οι αλλαγές στη Φορολογία Εισοδήματος Φυσικών και Νομικών Προσώπων".
ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ
- Αλλαγές σε θέματα φορολογικής κατοικίας. Κίνητρα προσέλκυσης κατοίκων εξωτερικού. - Φορολογία εισοδημάτων αλλοδαπής προέλευσης - Παροχές σε είδος και απαλλαγές εισοδημάτων μισθωτής εργασίας - Δαπάνες επιχειρηματικής δραστηριότητας. Φορολογικές αποσβέσεις και επισφάλειες, τι αλλάζει - Προσδιορισμός και φορολόγηση του τεκμαρτού εισοδήματος - Προσδιορισμός και φορολόγηση εισοδήματος από υπεραξία κεφαλαίου. - Οι αλλαγές στην ειδική εισφορά αλληλεγγύης - Λογιστική και φορολογική αντιμετώπιση των ενισχύσεων λόγω covid - Φορολόγηση αποθεματικών επιχειρήσεων, με ευνοϊκές διατάξεις - Προκαταβολή φόρου εισοδήματος - Διατάξεις για την καταπολέμηση της φοροαποφυγής - Κίνητρα για την εφαρμογή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης
Η ύλη θα προσαρμόζεται και εμπλουτίζεται, αναλόγως των εξελίξεων που θα υπάρχουν (εγκύκλιοι, τύπος και περιεχόμενο φορολογικών δηλώσεων κλπ.) μέχρι την ημερομηνία διεξαγωγής του σεμιναρίου.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή με email στο
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.
ή τηλεφωνικώς στο 2310513875.
Ημερομηνία διεξαγωγής: Δευτέρα 19 Απριλίου Ώρα έναρξης: 18.00
Εισηγητής: Μιχελινάκης Βαγγέλης, Οικονομολόγος-Φοροτεχνικός, Σύμβουλος Επιχειρήσεων
Κόστη Συμμετοχής: Μέλη οικονομικώς τακτοποιημένα: 15 ευρώ Μη μέλη: 30 ευρώ
|
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΟΛΝΘ 19/04/2021 |
Θεσσαλονίκη, 19/4/2021
ΠΡΟΣ:
Υπουργό Οικονομικών, κ. Σταϊκούρα Χρήστο, Υφυπουργό Οικονομικών κ. Βεσυρόπουλο Απόστολο Διοικητή ΑΑΔΕ κ. Πιτσιλή Γεώργιο
ΘΕΜΑ: Yποβολή δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων και νομικών προσώπων-οντοτήτων φορολογικού έτους 2020.
Αξιότιμοι κύριοι
Με τον κορονοϊό να αποτελεί μέρος της καθημερινότητας μας, πάνω από ένα χρόνο πλέον, πολίτες, επιχειρήσεις και οντότητες βρίσκονται προ της αφετηρίας για την υποβολή των δηλώσεων εισοδήματος φορολογικού έτους 2020. Η πανδημία όμως έχει αλλάξει ριζικά τα δεδομένα έχοντας σημαντικές επιπτώσεις στην υγεία και την κοινωνική συνοχή, καθώς και στην οικονομική αντοχή πολλών πολιτών και επιχειρήσεων. Συνεπώς επειδή οι σχετικές εφαρμογές του taxis αναμένεται να ανοίξουν, για παραγωγική χρήση, «εν μέσω πανδημίας», επιβάλλεται άμεσα το Υπουργείο Οικονομικών να αποφασίσει για κάποια «κρίσιμα δεδομένα» που αφορούν τις διαδικασίες υποβολής των δηλώσεων εισοδήματος και σχετίζονται με τις κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας. Πρώτο θέμα που θίγουμε στην παρούσα επιστολή μας είναι ο χρόνος εμπρόθεσμης υποβολής των δηλώσεων εισοδήματος. Πολλές φορές στο πρόσφατο παρελθόν ορίσθηκαν χρόνοι υποβολής και κατόπιν δόθηκαν διαδοχικές παρατάσεις. Οι παρατάσεις αυτές υποδηλώνουν πως τα αρχικώς ορισθέντα χρονοδιαγράμματα για τις καταληκτικές ημερομηνίες υποβολής δεν ήταν ρεαλιστικά γιατί η πράξη απέχει πολύ από την θεωρία. Λαμβάνοντας υπόψη την εμπειρία των προηγούμενων ετών και τις συνθήκες που επιβάλλει η αντιμετώπιση της παρούσας πανδημίας και υπό την προυπόθεση το σύστημα να ανοίξει πλήρως έτοιμο στις αρχές Μαίου, πιστεύουμε ότι ως καταληκτική ημερομηνία υποβολής φορολογικών δηλώσεων πρέπει να ορισθεί η 30-09-2021 και παράλληλα το σύστημα να παραμείνει ανοιχτό έως την 31-12-2021 για να δέχεται τροποποιητικές δηλώσεις χωρίς την επιβολή προστίμων εκπρόθεσμης υποβολής και προστίμων εκπρόθεσμης εκκαθάρισης-καταβολής για όσους έχουν υποβάλει εμπρόθεσμα δήλωση. Εξυπακούεται ότι αναλόγως του χρόνου υποβολής των δηλώσεων θα καθορίζεται και το χρονοδιάγραμμα καταβολής των δόσεων που προκύπτουν από την εκκαθάριση, με στόχο αυτό να μην υπερβεί χρονικά την 28-02-2022. (Σημειώνουμε εδώ πως για το φορολογικό έτος 2014, ένα έτος κανονικότητας συνθηκών, η προθεσμία υποβολής δηλώσεων εισοδήματος είχε παραταθεί έως την 04-09-2015.) Δεύτερο θέμα αναγκαίο προς επίλυση είναι το ζήτημα της προκαταβολής του φόρου καθώς και αυτό του τέλους επιτηδεύματος για τις επιχειρήσεις. Η διευθέτηση στο ύψος της προκαταβολής του φόρου, όσο και στο ύψος του τέλους επιτηδεύματος αναμένεται να λειτουργήσει ως ένα πρόσθετο έκτακτο μέτρο ενίσχυσης των επιχειρήσεων που έχουν πληγεί από την πανδημία. Στα πλαίσια αυτά προτείνουμε να για το τρέχον φορολογικό έτος: -στις μεν «κλειστές με εντολή δημόσιας αρχής» επιχειρήσεις να μηδενισθεί η υποχρέωση προκαταβολής, καθώς και αυτή για το τέλος επιτηδεύματος, δεδομένου ότι για πολλούς μήνες αυτές παρέμειναν αδρανείς, ενώ -για όσες επιχειρήσεις είναι «πληττόμενες» να ισχύσει η κλίμακα της μειώσεως που είχε εφαρμοσθεί στο προηγούμενο φορολογικό έτος 2019, τόσο για την προκαταβολή, όσο και για το τέλος επιτηδεύματος. Τρίτο ζήτημα που άμεσα οφείλει το Υπουργείο Οικονομικών να εξετάσει είναι αυτό της μεταφοράς ζημιών στις επιχειρήσεις, κατά το διάστημα της πανδημίας. Με βάση το άρθρο 27, παρ. 1 του ΚΦΕ, οι επιχειρήσεις έχουν δικαίωμα να μεταφέρουν τη ζημία που προέκυψε στο φορολογικό έτος και να την συμψηφίσουν με τυχόν κέρδη, στα επόμενα πέντε (5) έτη,. Με δεδομένη την κατάσταση της οικονομίας λόγω της πανδημίας του covid-19, προτείνουμε τα φορολογικά έτη 2020 και 2021 να μην προσμετρηθούν στον υπολογισμό του χρόνου μεταφοράς των ζημιών για φορολογικούς λόγους. Το «πάγωμα» του χρόνου μεταφοράς των φορολογικών ζημιών για τα έτη της πανδημίας θεωρούμε ότι θα βοηθήσει τις βιώσιμες επιχειρήσεις να απορροφήσουν τις δυσμενείς επιπτώσεις που αυτή προκάλεσε, με μεγαλύτερη άνεση, σε βάθος χρόνου . Ενα παρόμοιο προς τα ανωτέρω πρόβλημα αποτελεί και αυτό του τεκμαρτού εισοδήματος των φορολογουμένων φυσικών προσώπων, όπως προσδιορίζεται στο άρθρο 31 του ΚΦΕ, καθώς και το συναφές με αυτό, απαιτούμενο ποσό δαπανών, με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής για το τρέχον φορολογικό έτος. Υπό το πρίσμα της διαχείρισης των δυσμενών οικονομικών και κοινωνικών επιπτώσεων που είχε η πανδημία, στους πολίτες, προτείνουμε την μείωση των «τεκμηρίων» ως άνω άρθρου του ΚΦΕ, αναλόγως της μειώσεως του εισοδήματός τους. Επίσης προτείνουμε το όριο «κάλυψης» του εισοδήματος των πληγέντων από την πανδημία φυσικών προσώπων, να μην ξεπεράσει το ποσοστό 10%. Σε διαφορετική περίπτωση θεωρούμε ότι θα επιβαρυνθεί μεγάλος αριθμός φορολογουμένων με πρόσθετους φόρους, ενώ ταυτόχρονα θα βρεθεί σε αντικειμενική αδυναμία καταβολής αυτών των φόρων. Τέλος ένα εξαιρετικά επείγον ζήτημα που θα πρέπει να αντιμετωπισθεί από το Υπουργείο Οικονομικών είναι η φορολογική αντιμετώπιση των εκτάκτων εσόδων επιχειρήσεων και φυσικών προσώπων, λόγω διαφόρων μέτρων που έχουν ληφθεί για την άμβλυνση των συνεπειών της πανδημίας. Η πολιτεία στην προσπάθειά της να μετριάσει τις δυσμενείς οικονομικές συνέπειες από την πανδημία, έλαβε διάφορα μέτρα στήριξης για τις επιχειρήσεις και τα φυσικά πρόσωπα. Στα πλαίσια των μέτρων αυτών πολίτες και επιχειρήσεις αποκόμισαν οφέλη από μειώσεις σε φορολογικές και ασφαλιστικές τους υποχρεώσεις, οφέλη από μειώσεις σε ενοίκια επαγγελματικών εγκαταστάσεων και κατοικιών. Επίσης σε επιχειρήσεις δόθηκαν ενισχύσεις μέσω της διαδικασίας των επιστρεπτέων προκαταβολών και της επιδότησης τόκων δανείων. Επειδή έχει λήξει το φορολογικό έτος εντός του οποίου υπήρξαν τα οφέλη αυτά και επειδή επίκειται η έναρξη υποβολής των δηλώσεων εισοδήματος, άμεσα το Υπουργείο Οικονομικών και η ΑΑΔΕ να εκδώσουν σχετικές τεχνικές οδηγίες για την αποτύπωση των ως άνω «εκτάκτων εσόδων» τόσο στα λογιστικά αρχεία των επιχειρήσεων, όσο και στα έντυπα των φορολογικών δηλώσεων.
Με εκτίμηση,
Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. Η Γενική Γραμματέας ΜΗΤΟΛΙΔΗΣ ΣΩΤΗΡΙΟΣ ΑΜΟΙΡΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ |
|
|