ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΟΛΝΘ 29/10/2020 |
|
Συντάχθηκε απο τον/την Administrator
Πέμπτη, 29 Οκτώβριος 2020 11:36
ΜΕΡΙΜΝΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΛΟΓΙΣΤΗ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΑΣΘΕΝΗΣΕΙ ΑΠΟ ΚΟΡΩΝΟΪΟ
Κύριοι Υπουργοί
Κύριε Διοικητά
Η Θεσσαλονίκη έχει περάσει , από την Παρασκευή 23/10/2020 , στο επίπεδο 3 της αυξημένης επιτήρησης του Χάρτη Υγειονομικής Ασφάλειας και Προστασίας από τον κορωνοϊό covid-19. H μεταπήδηση από το επίπεδο 2 της απλής επιτήρησης στο οποίο βρισκόταν πριν συνεπάγεται πολλές αλλαγές στην καθημερινότητα των συναδέλφων που διαμένουν ή εργάζονται στην περιφερειακή ενότητα Θεσσαλονίκης. Ο επαγγελματικός κλάδος μας στην πράξη είναι ο συνδετικός κρίκος ανάμεσα σε μια πληθώρα κρατικών υπηρεσιών και στις επιχειρήσεις , αλλά και σε πολίτες που δεν έχουν ούτε την απαραίτητη υποδομή , ούτε την αναγκαία γνώση για την επικοινωνία τους με τις δημόσιες υπηρεσίες . Σας είχαμε καλέσει ήδη από τις 12/03/2020 να λάβετε έγκαιρα αποφάσεις και να δώσετε λύσεις σε ζητήματα προθεσμιών πάσης φύσεως δηλώσεων και αιτήσεων , οι οποίες υποβάλλονται δια μέσου των γραφείων μας. Από τότε η κατάσταση έχει επιδεινωθεί δραματικά και το ένα αρνητικό ρεκόρ νέων κρουσμάτων , διαδέχεται το άλλο .Μόνο χθες σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία από τον ΕΟΔΥ τα νέα κρούσματα έφτασαν στα 1.547 , εκ των οποίων τα 384 εντοπίστηκαν στην Θεσσαλονίκη . Πλέον είναι ορατό το ενδεχόμενο αρκετοί από αυτούς να είναι συνάδελφοι , ενώ αυξημένη παραμένει και η πιθανότητα συνάδελφοι να είναι μέσα στα μελλοντικά κρούσματα . Το ερώτημα που προκύπτει , σε σχέση με τους επαγγελματίες συναδέλφους, είναι το εξής : ποια πρόβλεψη υπάρχει , ποιο σχέδιο υφίσταται , για την περίπτωση που κάποιος από εμάς ασθενήσει ? Τι γίνεται με τις προθεσμίες υποβολής δηλώσεων και αιτήσεων που υποβάλουμε για λογαριασμό των πελατών μας ? Τι γίνεται με την διεκπεραίωση των λοιπών υποχρεώσεων που έχουμε έναντι των πελατών μας και των δημοσίων υπηρεσιών ? Η απάντηση είναι πως έως σήμερα δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη , παρά μόνο η βεβαιότητα ότι τα πρόστιμα και οι πάσης φύσεως προσαυξήσεις θα τρέχουν υπό το αδιάφορο βλέμμα της αρμόδιας πολιτείας. Σας καλούμε λοιπόν να πάρετε και να ανακοινώσετε άμεσα αποφάσεις με τις οποίες θα παρέχονται σαφείς οδηγίες για ην αντιμετώπιση των θεμάτων που θίγουμε , στην περίπτωση που συνάδελφος ασθενήσει και αναγκασθεί να απέχει από την εργασία του.
Με εκτίμηση,
Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. Η Γενική Γραμματέας ΜΗΤΟΛΙΔΗΣ ΣΩΤΗΡΙΟΣ ΑΜΟΙΡΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ |
Τελευταία Ενημέρωση στις Πέμπτη, 29 Οκτώβριος 2020 11:40 |
|
Συντάχθηκε απο τον/την Administrator
Τετάρτη, 01 Ιούλιος 2020 14:57
Θεσσαλονίκη, 1-7-2020
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Ο επαγγελματικός κλάδος των οικονομολόγων-λογιστών-φοροτεχνικών αντιμετώπιζε πολλά και συσσωρευμένα προβλήματα. Η πανδημία του κορωνοϊού covid-19 επιδείνωσε δραματικά την κατάσταση, όπου συγκυριακά προβλήματα συμπλέκονται με δομικά ζητήματα και δημιουργούν μια κατάσταση εκρηκτική, αναγκάζοντας τους συναδέλφους να κινούνται στα όρια της επαγγελματικής, αλλά και της ανθρώπινης αντοχής και αξιοπρέπειας. Τα αιτήματα του κλάδου έχουν διατυπωθεί πολλές φορές και είναι γνωστά στα αρμόδια Υπουργεία. Αλλά αυτό που σήμερα προέχει είναι η δυνατότητά μας να εργαζόμαστε ως επαγγελματίες με αξιοπρέπεια , ώστε να παρέχουμε ένα υψηλό επίπεδο υπηρεσιών στους πελάτες μας. Το θέμα αυτό είναι στην αρμοδιότητα της πολιτείας , στην ευθύνη των Υπουργείων, τα οποία με τις παρεμβάσεις τους προσδιορίζουν και τα δικά μας όρια δράσης. Ωστόσο με 11 νόμους και ΠΝΠ και πάνω από 600 αποφάσεις (σε τέσσερεις μήνες) δύσκολα κάποιος μπορεί να επιχειρηματολογήσει για την αποτελεσματικότητα αυτών των παρεμβάσεων και επομένως για την δική μας δυνατότητα να εργαζόμαστε υπό ανθρώπινες συνθήκες, αλλά και να διαφυλάσσουμε την επαγγελματική μας επάρκεια. Επειδή εδώ και τέσσερεις μήνες : - λαμβάνονται από την Διοίκηση παράξενες, παράλογες και αντιφατικές αποφάσεις . - λαμβάνονται από την Διοίκηση προσχηματικά μέτρα αποσυμπίεσης της οργής και της αγανάκτησης των επαγγελματιών του κλάδου μας. Καλούμε τα συναρμόδια Υπουργεία να αποφασίσουν ουσιαστικά μέτρα για την στήριξη του επαγγελματικού μας κλάδου. Καλούμε τους συναδέλφους να στηρίζουν έμπρακτα αλλά και με κριτικό πνεύμα κάθε προσπάθεια διαμαρτυρίας ενάντια στην σημερινή απαράδεκτη πραγματικότητα.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΜΗΤΟΛΙΔΗΣ ΣΩΤΗΡΙΟΣ ΑΜΟΙΡΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ |
Τελευταία Ενημέρωση στις Τετάρτη, 01 Ιούλιος 2020 15:04 |
Συντάχθηκε απο τον/την Administrator
Τετάρτη, 17 Ιούνιος 2020 10:53
Η αντιμετώπιση των συνεπειών από την πανδημία του ιού covid-19 οδήγησε τους εργαζόμενους σε λογιστικά γραφεία στα όρια της ανθρώπινης υπομονής και αξιοπρέπειας. Έως σήμερα (17-06-2020) έχουν εκδοθεί 11 νόμοι ή ΠΝΠ και 565 αποφάσεις δευτερογενούς νομοθεσίας για την εφαρμογή των μέτρων που αποφασίσθηκαν. Μόνο το πλήθος των παρεμβάσεων αυτών δείχνει την πολυπλοκότητα που υπάρχει σε σχέση με την κατανόηση και την ορθή εφαρμογή της νομοθεσίας. Υπήρξαν αποφάσεις που δεν τις κατάλαβαν ούτε αυτοί που τις έγραψαν και απαιτήθηκε η έκδοση νέας αποφάσεως ώστε να γίνει κατανοητό αυτό που ήθελε τελικά ο νομοθέτης να ισχύσει (πχ για την έκπτωση κατά 25% των εισφορών ΕΦΚΑ στα φυσικά πρόσωπα). Οι συνάδελφοι πάντως αντιλαμβανόμενοι το μέγεθος του προβλήματος και ζώντας από κοντά τα προβλήματα των επιχειρήσεων και των εργαζομένων σε αυτές, υπερέβαλαν εαυτούς προσφέροντας τις υπηρεσίες τους, συμπληρώνοντας δηλώσεις για τις οποίες δεν υπήρχαν οδηγίες, σε πλατφόρμες κάθε μορφής, εργαζόμενοι νύχτα και μέρα, καθημερινές, εορτές και αργίες. Δεν είναι υπερβολή να λεχθεί πώς η μόνη μέρα στην οποία δεν υπήρχαν δηλωτικές υποχρεώσεις ήταν η Κυριακή του Πάσχα. Η αρμόδια πολιτεία ωστόσο εξ αρχής ουδέποτε καταδέχθηκε να ασχοληθεί με την ασφάλεια των εργαζομένων στον κλάδο μας. Θεώρησε δεδομένο πως ότι και να αποφασίσει θα εκτελεστεί δια μέσου των λογιστικών γραφείων, βολεύτηκε με αυτή την ιδέα. To αποτέλεσμα αυτής της τακτικής είναι να έχουμε βρεθεί ως επαγγελματίες στα όρια της απόγνωσης (αν κάποιοι δεν τα έχουν ήδη ξεπεράσει), εκτελώντας υπηρεσίες που έπρεπε να παρέχονται από ΚΕΠ, τράπεζες, δικηγόρους, συμβολαιογράφος, μηχανικούς κλπ. Απευθύναμε έγγραφα και επιστολές προς τους αρμοδίους, εξηγώντας την κατάσταση, θέτοντας αιτήματα, προτείνοντας λειτουργικές λύσεις. Ουδέποτε λάβαμε σχετική απάντηση. Οι συνθήκες άσκησης του επαγγέλματος μας σταδιακά άρχισαν να επιδεινώνονται και πλέον έχουν γίνει απαράδεκτες. Οι εργασίες που διεκπεραιώνουμε από τα γραφεία μας όμως γίνονται πρωτίστως για λογαριασμό των επιχειρήσεων. Ένα ασφυκτικό και ακατανόητο χρονοδιάγραμμα εφαρμογής αποφάσεων σε συνδυασμό με την έλλειψη σαφών οδηγιών και με την υπολειτουργία των εφαρμογών που παρατηρήθηκε στην πράξη, είναι βέβαιο πως οδήγησε σε εσφαλμένες ενέργειες με συνέπεια τελική να ζημιωθούν οι επιχειρήσεις και οι πολίτες, για την προστασία των οποίων υποτίθεται πως λαμβάνονται όλα τα μέτρα, που υλοποιούνται τελικά μέσα από την εργασία του κλάδου μας.
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω καλούμε : 1) Toυς συναδέλφους να στηρίξουν κριτικά και έμπρακτα κάθε προσπάθεια διαμαρτυρίας ενάντια στην υφιστάμενη απαράδεκτη κατάσταση. 2) Τα επιμελητήρια της πόλης μας και τα μέλη τους, να συνηγορήσουν εγγράφως και εμπράκτως υπέρ των θέσεων μας, οι οποίες είναι και προς όφελος των επιχειρήσεων μελών τους.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΜΗΤΟΛΙΔΗΣ ΣΩΤΗΡΙΟΣ ΑΜΟΙΡΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ |
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ Δ.Σ. ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ |
|
Συντάχθηκε απο τον/την Administrator
Παρασκευή, 24 Απρίλιος 2020 12:02
Εκφράζουμε τα θερμά μας συλλυπητήρια για το χαμό του συναδέλφου Γρηγόριου Χαντώλια κι ευχόμαστε καλή δύναμη και κουράγιο στην οικογένειά του.
Εκ μέρους του Δ.Σ. του Συλλόγου |
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΟΛΝΘ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΡΕΠΤΕΑΣ ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗΣ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ |
|
Συντάχθηκε απο τον/την Administrator
Κυριακή, 05 Απρίλιος 2020 10:34
Θεσσαλονίκη, 05-04-2020
Προς:
- Υπουργό Οικονομικών κ. Xρήστο Σταικούρα
- Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Άδωνι Γεωργιάδη
- Υφυπουργό Οικονομικών κ. Απόστολο Βεσυρόπουλο
- Υφυπουργό Οικονομικών κ. Θεόδωρο Σκυλακάκη
Κοινοποίηση:
Διοικητή ΑΑΔΕ κ. Γεώργιο Πιτσιλή
ΘΕΜΑ: ΕΠΙΣΤΡΕΠΤΕΑ ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΑΝΑΓΚΑΙΑ Η ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΑΣΦΥΚΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΞΩΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ.
Κύριοι Υπουργοί,
Όπου κι αν κοιτάξουμε γύρω μας βλέπουμε το λογότυπο «Μένουμε Σπίτι» που προωθεί το Υπουργείο Υγείας στο πλαίσιο της προστασίας της δημόσιας υγείας και των μέτρων για την αποτροπή διασποράς του κορωνοϊού COVID- 19.
Η καμπάνια αυτή παρακινεί τους πολίτες να μειώσουν όσο το δυνατόν περισσότερο τις μετακινήσεις τους και να παραμείνουν σπίτι, ώστε να μειωθούν οι πιθανότητες περαιτέρω εξάπλωσης της επικίνδυνης επιδημίας που ενέσκηψε και στην χώρα μας.
Οι προτροπές και οι οδηγίες της πιο πάνω καμπάνιας όμως δεν ισχύουν για τον επαγγελματικό μας κλάδο. Είναι γνωστό ότι από τα γραφεία μας εξυπηρετείται το 97% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και συνεπώς ο ρόλος και η συμβολή μας είναι κομβικής σημασίας για την επιτυχή υλοποίηση όλων των μέτρων στήριξης που λαμβάνονται. Όμως τα αρμόδια Υπουργεία αντί να προσδιορίσουν ένα ευέλικτο χρονοδιάγραμμα καταληκτικών ημερομηνιών για σημαντικές δηλωτικές υποχρεώσεις, έρχονται και επιβαρύνουν την κατάσταση προσθέτοντας συνεχώς και άλλες, χωρίς μάλιστα να εκδίδουν σαφείς οδηγίες και να δίνουν επεξηγήσεις.
Στις ηλεκτρονικές εφαρμογές που «τρέχουν» στην περίοδο αυτή και που πρέπει να συμπληρωθούν με δεδομένα, προστέθηκε μία ακόμη. Είναι η πλατφόρμα της ΑΑΔΕ για την υποδοχή αιτήσεων υπαγωγής των επιχειρήσεων στην ενίσχυση με την μορφή της επιστρεπτέας προκαταβολής (ΚΥΑ Υπουργείων Οικονομικών και Ανάπτυξης Α. 1076/2-4-2020, ΦΕΚ Β ́ 1135).
Με την απόφαση αυτή καλούνται επιχειρήσεις να προβούν σε εκδήλωση ενδιαφέροντος και να υποβάλλουν στοιχεία χωρίς:
- Nα είναι γνωστοί βασικοί όροι της χρηματοδότησης αυτής, όπως το επιτόκιο, το ύψος που αυτή μπορεί να ανέλθει, οι προυποθέσεις που πρέπει να τηρούνται για τη λήψη της και κατά τη διάρκεια της εξοφλήσεως.
- Ακόμη και για την αναφερθείσα, σε δελτίο τύπου, ρήτρα διατήρησης των θέσεων εργασίας, δεν διευκρινίζεται το βάθος χρόνου εφαρμογής της.
Επιπλέον καθορίζεται πέρας χρόνου υποβολής για την εκδήλωση ενδιαφέροντος η 10η Απριλίου 2020, χρονικό διάστημα που είναι εξωπραγματικό στην παρούσα κατάσταση γιατί:
- Εντός της επόμενης εβδομάδας λήγουν και άλλες προθεσμίες συμπλήρωσης δεδομένων σε ηλεκτρονικές πλατφόρμες υλοποίησης μέτρων. Οι προθεσμίες που θέτουν πλέον τα αρμόδια υπουργεία έχουν γίνει βρόγχος στο λαιμό των συναδέλφων επαγγελματιών , οι οποίοι, υπό εξαιρετικά δυσμενείς συνθήκες, έχουν φθάσει στα όριά τους δίνοντας όλες αυτές τις μέρες την μάχη για την στήριξη των επιχειρήσεων και των εργαζομένων.
- Ο προσδιορισμός των εσόδων για τις επιχειρήσεις απαιτεί επεξεργασία, καταχώρηση και έλεγχο παραστατικών. Οι επιχειρήσεις που είναι υποκείμενες σε ΦΠΑ υποβάλλουν περιοδική δήλωση έως την τελευταία εργάσιμη ημέρα του επόμενου μήνα, από το τρίμηνο ή μήνα αναφοράς. Σήμερα υπάρχουν επιχειρήσεις κλειστές, επιχειρήσεις που υπολειτουργούν , υφίσταται δυσκολία στις μετακινήσεις και στην διακίνηση, επεξεργασία , καταχώρηση και έλεγχο των σχετικών παραστατικών. Eπιπλέον και με βάση τον Ν4308/2014 οι προθεσμίες ενημέρωσης των βιβλίων δεν συνάδουν με τις απαιτήσεις των προθεσμιών που αναγράφονται στην ΚΥΑ. Για ποιο λόγο νομίζετε ότι υπό τις παρούσες συνθήκες μέχρι την 10η Απριλίου μπορεί με ασφάλεια να προσδιορίζονται τα φορολογητέα έσοδα των μηνών από Ιανουάριο έως και Μάρτιο; Επίσης γιατί νομίζετε ότι αυτό είναι εφικτό να γίνεται για κάθε μήνα από τον Απρίλιο έως τον Δεκέμβριο, έως την δέκατη μέρα του επόμενου μήνα;
- Ομοίως για τις εκτός ΦΠΑ επιχειρήσεις και για τους ίδιους λόγους είναι ανέφικτο έως τις 10 Απριλίου να συμπληρωθεί δήλωση Ε3 ή να συνταχθούν οικονομικές καταστάσεις. Οι ίδιες δυσχέρειες υφίστανται για τον ακριβή υπολογισμό των ανά μήνα εσόδων εντός του 2020 στις ζητούμενες από την ΚΥΑ προθεσμίες.
Λαμβανομένων υπόψη όλων των παραπάνω δυσκολιών που υπάρχουν εξαιτίας της πρωτόγνωρης καταστάσεως που αντιμετωπίζουμε και με στόχο την εξυπηρέτηση των επιχειρήσεων που επιθυμούν να κάνουν χρήση του μέτρου αυτού, αλλά και των συναδέλφων οικονομολόγων-λογιστών που τις υποστηρίζουν σας καλούμε να ορίσετε ως καταληκτική ημερομηνία υποβολής της δηλώσεως που προβλέπει η απόφαση 1076/2-4-2020 την 30η Απριλίου 2020. Επίσης η προθεσμία ανάρτησης των ακαθαρίστων εσόδων για τους μήνες από Απρίλιο έως Δεκέμβριο να τροποποιηθούν και να προσεγγίσουν αυτές του χρόνου ενημέρωσης των βιβλίων των επιχειρήσεων με βάση τον Ν4308/2014.
Με εκτίμηση,
Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. Η Γενική Γραμματέας
ΜΗΤΟΛΙΔΗΣ ΣΩΤΗΡΙΟΣ ΑΜΟΙΡΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ |
Τελευταία Ενημέρωση στις Κυριακή, 05 Απρίλιος 2020 10:47 |
|
|
|
|
Σελίδα 10 από 1138 |