Καλώς ήρθατε στον Σύλλογο Οικονομολόγων Λογιστών Νομού Θεσσαλονίκης

Σκοπός του Συλλόγου είναι η συσπείρωση των συναδέλφων με στόχο την κατοχύρωση, προαγωγή και προστασία των οικονομικών, κοινωνικών και επαγγελματικών συμφερόντων τους, η ανάπτυξη πνεύματος συναδελφικής αλληλεγγύης και αμοιβαίας υποστήριξης, ο καθορισμός κανόνων επαγγελματικής δεοντολογίας και συμπεριφοράς, η ανύψωση του κύρους των οικονομολόγων – λογιστών - φοροτεχνικών καθώς και η επιμόρφωσή τους.

Εδώ θα βρείτε χρήσιμες πληροφορίες που αφορούν το επάγγελμα μας και θα ενημερώνεστε για όλες τις δραστηριότητες και ενέργειες του Συλλόγου.

Επικοινωνία
Σύλλογος Οικονομολόγων Λογιστών Νομού Θεσσαλονίκης
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΓΙΑ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΚΛΕΙΣΙΜΑΤΟΣ ΧΡΗΣΗΣ
PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την Administrator
Τετάρτη, 28 Απρίλιος 2021 15:42

Ο Σύλλογος Οικονομολόγων Λογιστών Νομού Θεσσαλονίκης διοργανώνει σεμινάριο με θέμα:

ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΕΛΟΥΣ ΧΡΗΣΗΣ 2020

τη ΔΕΥΤΕΡΑ 10/5/2021 και ώρα 16:30-20:30


Εισηγητής:
• Κωνσταντίνος Νιφορόπουλος
Ορκωτός Ελεγκτής Λογιστής.
Επιστημονικός συνεργάτης και αρθρογράφος στην φορολογική και λογιστική πύλη - ιστοσελίδα ενημέρωσης www.taxheaven.gr.

 

Θεματολογία:
Βασικές ενότητες:
• Μεθοδολογία και Χρονοδιάγραμμα Εργασιών Τέλους Χρήσης
• Επισήμανση σημαντικών θεμάτων τέλους χρήσης
• Εφαρμογή βασικών λογιστικών αρχών. Αρχή του Δεδουλευμένου και
Αρχή της συνεχιζόμενης δραστηριότητας
• Κρατικές Ενισχύσεις – Χρόνος απόκτησης εισοδήματος κρατικών επιχορηγήσεων
• Αποζημιώσεις και Ενισχύσεις λόγω covid-19. Λογιστικός και φορολογικός χειρισμός.
• Λογιστική απεικόνιση των περιπτώσεων «Χρηματοδοτικής μίσθωσης» (leasing).
• Αποσβέσεις Ενσώματων και Αύλων Παγίων – Αλλαγές στην Χρήση 2020
• Επισφαλείς Πελάτες – Αλλαγές στην Χρήση 2020
• Αποτίμηση Αποθεμάτων – Φορολογική αναγνώριση απαξιωμένων και κατεστραφέντων Αποθεμάτων
• Λογιστικό Σχέδιο και Έντυπο Ε3
• Συντελεστές «Μικτού Κέρδους» και «Έμμεσες Τεχνικές Ελέγχου»
• Έκπτωση επιχειρηματικών δαπανών. Φορολογική Αναμόρφωση -Επισημάνσεις .
• Συναλλαγές μεταξύ των « Συνδεδεμένων Επιχειρήσεων» - Φάκελος τεκμηρίωσης - Μητρώο Πραγματικών Δικαιούχων.
• Προσαυξημένη έκπτωση Δαπάνης Επιστημονικής και Τεχνολογικής Έρευνας (άρθρο 22Α του ν. 4172/2013)
• Προσαυξημένες αποσβέσεις για κόστος ενεργειακής απόδοσης (παρ. 10 άρθρο 24 ν. 4172/2013)
• Προσαυξημένη έκπτωση διαφημιστικής δαπάνης (άρθρο 22Γ του ν. 4172/2013)
• Διαφορές λογιστικής και φορολογικής βάσης
• Φορολογικοί Συντελεστές Χρήσης 2020
• Από το «Λογιστικό» στο «Φορολογητέο» Αποτέλεσμα
• Θέματα Διανομής Κερδών, ανάλογα με τον Εταιρικό τύπο
• Χρηματοοικονομικές Καταστάσεις με Ε.Λ.Π.
• Επιδότηση δαπανών επιχειρήσεων (άρθρο 29, ν. 4772/2021 )

*Στο τέλος του σεμιναρίου ο εισηγητής θα είναι στη διάθεσή σας για να απαντήσει στα ερωτήματά σας

Κόστη Συμμετοχής:
Μέλη οικονομικώς τακτοποιημένα: 15 ευρώ
Μη μέλη: 30 ευρώ
Πληρωμή με κατάθεση στον Λογαριασμό Πειραιώς του ΣΟΛΝΘ
Αρ. Λογ.:5239027542477 IBAN: GR06 0172 2390 0052 3902 7542 477
Δήλωση συμμετοχής: με email στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. ή τηλεφωνικώς στο 2310513875.
Το link της σύνδεσης στην πλατφόρμα θα σταλεί με mail στους συμμετέχοντες την ημέρα του σεμιναρίου. Η είσοδος σε αυτήν προϋποθέτει τη δήλωση του ονοματεπώνυμου του συμμετέχοντα.

ΧΟΡΗΓΟΣ

 

Notes190916

Φορολογική-Λογιστική Πύλη Ενημέρωσης

Τελευταία Ενημέρωση στις Τετάρτη, 28 Απρίλιος 2021 16:44
 
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΣΟΛΝΘ 19/04/2021
PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την Administrator
Τρίτη, 06 Απρίλιος 2021 09:36

Σας ενημερώνουμε ότι τη Δευτέρα 19 Απριλίου θα διεξαχθεί σεμινάριο μέσω zoom με θέμα:

"Οι αλλαγές στη Φορολογία Εισοδήματος Φυσικών και Νομικών Προσώπων".

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ

- Αλλαγές σε θέματα φορολογικής κατοικίας. Κίνητρα προσέλκυσης κατοίκων εξωτερικού.
- Φορολογία εισοδημάτων αλλοδαπής προέλευσης
- Παροχές σε είδος και απαλλαγές εισοδημάτων μισθωτής εργασίας
- Δαπάνες επιχειρηματικής δραστηριότητας. Φορολογικές αποσβέσεις και επισφάλειες, τι αλλάζει
- Προσδιορισμός και φορολόγηση του τεκμαρτού εισοδήματος
- Προσδιορισμός και φορολόγηση εισοδήματος από υπεραξία κεφαλαίου.
- Οι αλλαγές στην ειδική εισφορά αλληλεγγύης
- Λογιστική και φορολογική αντιμετώπιση των ενισχύσεων λόγω covid
- Φορολόγηση αποθεματικών επιχειρήσεων, με ευνοϊκές διατάξεις
- Προκαταβολή φόρου εισοδήματος
- Διατάξεις για την καταπολέμηση της φοροαποφυγής
- Κίνητρα για την εφαρμογή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης

Η ύλη θα προσαρμόζεται και εμπλουτίζεται, αναλόγως των εξελίξεων που θα υπάρχουν (εγκύκλιοι, τύπος και περιεχόμενο φορολογικών δηλώσεων κλπ.) μέχρι την ημερομηνία διεξαγωγής του σεμιναρίου.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή με email στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. ή τηλεφωνικώς στο 2310513875.

Ημερομηνία διεξαγωγής: Δευτέρα 19 Απριλίου
Ώρα έναρξης: 18.00

Εισηγητής: Μιχελινάκης Βαγγέλης, Οικονομολόγος-Φοροτεχνικός, Σύμβουλος Επιχειρήσεων

Κόστη Συμμετοχής:
Μέλη οικονομικώς τακτοποιημένα: 15 ευρώ
Μη μέλη: 30 ευρώ

 

 

Τελευταία Ενημέρωση στις Τετάρτη, 07 Απρίλιος 2021 11:12
 
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΟΛΝΘ 19/04/2021
PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την Administrator
Δευτέρα, 19 Απρίλιος 2021 11:25

Θεσσαλονίκη, 19/4/2021

ΠΡΟΣ:

Υπουργό Οικονομικών, κ. Σταϊκούρα Χρήστο,
Υφυπουργό Οικονομικών κ. Βεσυρόπουλο Απόστολο
Διοικητή ΑΑΔΕ κ. Πιτσιλή Γεώργιο

ΘΕΜΑ: Yποβολή δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων και νομικών προσώπων-οντοτήτων φορολογικού έτους 2020.

Αξιότιμοι κύριοι

Με τον κορονοϊό να αποτελεί μέρος της καθημερινότητας μας, πάνω από ένα χρόνο πλέον, πολίτες, επιχειρήσεις και οντότητες βρίσκονται προ της αφετηρίας για την υποβολή των δηλώσεων εισοδήματος φορολογικού έτους 2020.
Η πανδημία όμως έχει αλλάξει ριζικά τα δεδομένα έχοντας σημαντικές επιπτώσεις στην υγεία και την κοινωνική συνοχή, καθώς και στην οικονομική αντοχή πολλών πολιτών και επιχειρήσεων. Συνεπώς επειδή οι σχετικές εφαρμογές του taxis αναμένεται να ανοίξουν, για παραγωγική χρήση, «εν μέσω πανδημίας», επιβάλλεται άμεσα το Υπουργείο Οικονομικών να αποφασίσει για κάποια «κρίσιμα δεδομένα» που αφορούν τις διαδικασίες υποβολής των δηλώσεων εισοδήματος και σχετίζονται με τις κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας.
Πρώτο θέμα που θίγουμε στην παρούσα επιστολή μας είναι ο χρόνος εμπρόθεσμης υποβολής των δηλώσεων εισοδήματος.
Πολλές φορές στο πρόσφατο παρελθόν ορίσθηκαν χρόνοι υποβολής και κατόπιν δόθηκαν διαδοχικές παρατάσεις. Οι παρατάσεις αυτές υποδηλώνουν πως τα αρχικώς ορισθέντα χρονοδιαγράμματα για τις καταληκτικές ημερομηνίες υποβολής δεν ήταν ρεαλιστικά γιατί η πράξη απέχει πολύ από την θεωρία. Λαμβάνοντας υπόψη την εμπειρία των προηγούμενων ετών και τις συνθήκες που επιβάλλει η αντιμετώπιση της παρούσας πανδημίας και υπό την προυπόθεση το σύστημα να ανοίξει πλήρως έτοιμο στις αρχές Μαίου, πιστεύουμε ότι ως καταληκτική ημερομηνία υποβολής φορολογικών δηλώσεων πρέπει να ορισθεί η 30-09-2021 και παράλληλα το σύστημα να παραμείνει ανοιχτό έως την 31-12-2021 για να δέχεται τροποποιητικές δηλώσεις χωρίς την επιβολή προστίμων εκπρόθεσμης υποβολής και προστίμων εκπρόθεσμης εκκαθάρισης-καταβολής για όσους έχουν υποβάλει εμπρόθεσμα δήλωση. Εξυπακούεται ότι αναλόγως του χρόνου υποβολής των δηλώσεων θα καθορίζεται και το χρονοδιάγραμμα καταβολής των δόσεων που προκύπτουν από την εκκαθάριση, με στόχο αυτό να μην υπερβεί χρονικά την 28-02-2022. (Σημειώνουμε εδώ πως για το φορολογικό έτος 2014, ένα έτος κανονικότητας συνθηκών, η προθεσμία υποβολής δηλώσεων εισοδήματος είχε παραταθεί έως την 04-09-2015.)
Δεύτερο θέμα αναγκαίο προς επίλυση είναι το ζήτημα της προκαταβολής του φόρου καθώς και αυτό του τέλους επιτηδεύματος για τις επιχειρήσεις.
Η διευθέτηση στο ύψος της προκαταβολής του φόρου, όσο και στο ύψος του τέλους επιτηδεύματος αναμένεται να λειτουργήσει ως ένα πρόσθετο έκτακτο μέτρο ενίσχυσης των επιχειρήσεων που έχουν πληγεί από την πανδημία. Στα πλαίσια αυτά προτείνουμε να για το τρέχον φορολογικό έτος:
-στις μεν «κλειστές με εντολή δημόσιας αρχής» επιχειρήσεις να μηδενισθεί η υποχρέωση προκαταβολής, καθώς και αυτή για το τέλος επιτηδεύματος, δεδομένου ότι για πολλούς μήνες αυτές παρέμειναν αδρανείς, ενώ
-για όσες επιχειρήσεις είναι «πληττόμενες» να ισχύσει η κλίμακα της μειώσεως που είχε εφαρμοσθεί στο προηγούμενο φορολογικό έτος 2019, τόσο για την προκαταβολή, όσο και για το τέλος επιτηδεύματος.
Τρίτο ζήτημα που άμεσα οφείλει το Υπουργείο Οικονομικών να εξετάσει είναι αυτό της μεταφοράς ζημιών στις επιχειρήσεις, κατά το διάστημα της πανδημίας.
Με βάση το άρθρο 27, παρ. 1 του ΚΦΕ, οι επιχειρήσεις έχουν δικαίωμα να μεταφέρουν τη ζημία που προέκυψε στο φορολογικό έτος και να την συμψηφίσουν με τυχόν κέρδη, στα επόμενα πέντε (5) έτη,. Με δεδομένη την κατάσταση της οικονομίας λόγω της πανδημίας του covid-19, προτείνουμε τα φορολογικά έτη 2020 και 2021 να μην προσμετρηθούν στον υπολογισμό του χρόνου μεταφοράς των ζημιών για φορολογικούς λόγους. Το «πάγωμα» του χρόνου μεταφοράς των φορολογικών ζημιών για τα έτη της πανδημίας θεωρούμε ότι θα βοηθήσει τις βιώσιμες επιχειρήσεις να απορροφήσουν τις δυσμενείς επιπτώσεις που αυτή προκάλεσε, με μεγαλύτερη άνεση, σε βάθος χρόνου .
Ενα παρόμοιο προς τα ανωτέρω πρόβλημα αποτελεί και αυτό του τεκμαρτού εισοδήματος των φορολογουμένων φυσικών προσώπων, όπως προσδιορίζεται στο άρθρο 31 του ΚΦΕ, καθώς και το συναφές με αυτό, απαιτούμενο ποσό δαπανών, με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής για το τρέχον φορολογικό έτος.
Υπό το πρίσμα της διαχείρισης των δυσμενών οικονομικών και κοινωνικών επιπτώσεων που είχε η πανδημία, στους πολίτες, προτείνουμε την μείωση των «τεκμηρίων» ως άνω άρθρου του ΚΦΕ, αναλόγως της μειώσεως του εισοδήματός τους. Επίσης προτείνουμε το όριο «κάλυψης» του εισοδήματος των πληγέντων από την πανδημία φυσικών προσώπων, να μην ξεπεράσει το ποσοστό 10%. Σε διαφορετική περίπτωση θεωρούμε ότι θα επιβαρυνθεί μεγάλος αριθμός φορολογουμένων με πρόσθετους φόρους, ενώ ταυτόχρονα θα βρεθεί σε αντικειμενική αδυναμία καταβολής αυτών των φόρων.
Τέλος ένα εξαιρετικά επείγον ζήτημα που θα πρέπει να αντιμετωπισθεί από το Υπουργείο Οικονομικών είναι η φορολογική αντιμετώπιση των εκτάκτων εσόδων επιχειρήσεων και φυσικών προσώπων, λόγω διαφόρων μέτρων που έχουν ληφθεί για την άμβλυνση των συνεπειών της πανδημίας.
Η πολιτεία στην προσπάθειά της να μετριάσει τις δυσμενείς οικονομικές συνέπειες από την πανδημία, έλαβε διάφορα μέτρα στήριξης για τις επιχειρήσεις και τα φυσικά πρόσωπα. Στα πλαίσια των μέτρων αυτών πολίτες και επιχειρήσεις αποκόμισαν οφέλη από μειώσεις σε φορολογικές και ασφαλιστικές τους υποχρεώσεις, οφέλη από μειώσεις σε ενοίκια επαγγελματικών εγκαταστάσεων και κατοικιών. Επίσης σε επιχειρήσεις δόθηκαν ενισχύσεις μέσω της διαδικασίας των επιστρεπτέων προκαταβολών και της επιδότησης τόκων δανείων. Επειδή έχει λήξει το φορολογικό έτος εντός του οποίου υπήρξαν τα οφέλη αυτά και επειδή επίκειται η έναρξη υποβολής των δηλώσεων εισοδήματος, άμεσα το Υπουργείο Οικονομικών και η ΑΑΔΕ να εκδώσουν σχετικές τεχνικές οδηγίες για την αποτύπωση των ως άνω «εκτάκτων εσόδων» τόσο στα λογιστικά αρχεία των επιχειρήσεων, όσο και στα έντυπα των φορολογικών δηλώσεων.

Με εκτίμηση,

Ο Πρόεδρος του Δ.Σ.                                                                            Η Γενική Γραμματέας
ΜΗΤΟΛΙΔΗΣ ΣΩΤΗΡΙΟΣ                                                                         ΑΜΟΙΡΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ

 
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΟΛΝΘ 07/04/2021 ΓΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗ MYDATA
PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την Administrator
Δευτέρα, 05 Απρίλιος 2021 00:00

Θεσσαλονίκη, 7/4/2021

ΠΡΟΣ:

Υπουργό Οικονομικών, κ. Σταϊκούρα Χρήστο

Υφυπουργό Οικονομικών, κ. Βεσυρόπουλο Απόστολο

Διοικητή ΑΑΔΕ, κ. Πιτσιλή Γεώργιο

ΘΕΜΑ: Αίτημα για αλλαγές στην εφαρμογή του συστήματος MyData

Αξιότιμοι κύριοι

Ο ΣΟΛΝΘ όπως και το σύνολο του κλάδου των λογιστών ήταν, είναι και θα είναι υπέρμαχος κάθε προσπάθειας που ψηφιοποιεί και βελτιώνει τις επιχειρησιακές διαδικασίες και την επικοινωνία δημοσίου και επιχειρήσεων.
Παράλληλα είναι υπέρμαχος κάθε προσπάθειας που προωθεί τον υγιή ανταγωνισμό και καταπολεμά τις πρακτικές φοροδιαφυγής στο χώρο των επιχειρήσεων.
Αυτονόητο είναι ότι υποστηρίζει κάθε προσπάθεια που βοηθά στην καλύτερη και αποδοτικότερη εκτέλεση του έργου υποστήριξης των επιχειρήσεων - πελατών των συναδέλφων λογιστών και οικονομολόγων.

Όσον αφορά την εφαρμογή MyData και με δεδομένη την έλλειψη επαρκούς διαβούλευσης τόσο με τον κλάδο των λογιστών-οικονομολόγων, όσο και με τις επιχειρήσεις, για ένα εξαιρετικά σημαντικό θέμα που αφορά τη λειτουργία των λογιστηρίων έχουμε να προτείνουμε συγκεκριμένες αλλαγές για την λειτουργία αυτής της εφαρμογής.

Ειδικότερα για να γίνουν κατανοητές οι παρατηρήσεις μας, να αναφέρουμε ότι η μεταβίβαση δεδομένων στην πλατφόρμα MyData αφορά συνοπτικά:

α) τη μεταβίβαση της «σύνοψης» των παραστατικών, δηλαδή των στοιχείων του συναλλασσόμενου και τα σύνολα του κάθε παραστατικού διαχωρισμένα σε καθαρή αξία ανά συντελεστή ΦΠΑ, άλλα έξοδα και ΦΠΑ, και

β) το «χαρακτηρισμό», δηλαδή το λογαριασμό της λογιστικής εγγραφής που καταχωρείται το κάθε παραστατικό εσόδου ή εξόδου σύμφωνα με τη λογιστική κωδικοποίηση της πλατφόρμας.

Πιστεύουμε ότι η παραπάνω προσέγγιση που επιχειρείται από την ΑΑΔΕ μεγιστοποιεί τις προσδοκίες από την εφαρμογή MyData, ωστόσο και η πανδημία του covid-19 αλλά και άλλοι επιμέρους σημαντικοί λόγοι που έχουν να κάνουν με τις πληροφορίες που ζητούνται, δεν θα επιτρέψουν την ευόδωση των προσδοκιών που έχουν καλλιεργηθεί.

Προκειμένου η παραγωγική λειτουργία της πλατφόρμας αυτής να είναι επιτυχής και όλοι οι εμπλεκόμενοι με τις σχετικές διαδικασίες φορείς να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν έγκαιρα και αποτελεσματικά, προτείνουμε τα εξής:

Α. Την αποστολή ΜΟΝΟ των παραστατικών εσόδων (πωλήσεων) της κάθε επιχείρησης προς άλλες επιχειρήσεις.

Να τεθεί σε παραγωγική λειτουργία η ενότητα που στην εφαρμογή MyData αφορά τη μεταβίβαση της «Σύνοψης» των παραστατικών που εκδίδει η κάθε οντότητα (μόνο αυτά τα παραστατικά).

Η μεταβίβαση θα συνοδεύεται με τη λειτουργικότητα της πλατφόρμας σε σχέση με την αποδοχή των παραστατικών από το λήπτη τους και το χαρακτηρισμό του ΦΠΑ σε περίπτωση απαλλαγής ή ειδικού καθεστώτος.

Η πρόταση μας βασίζεται στους παρακάτω λόγους:

• Η παλαιότερη προσπάθεια της ΑΑΔΕ για την υποβολή «Μηνιαίων» και στη συνέχεια «Τριμηνιαίων» καταστάσεων τιμολογίων απέτυχε με αποτέλεσμα να καταλήξουμε στις ετήσιες.
Με την ποιο οργανωμένη προσπάθεια της εφαρμογής MyData, ας επιδιώξουμε την επιτυχία σε αυτό που αποτύχαμε στο παρελθόν και εάν επιτύχουμε να κοιτάξουμε όλοι μαζί το επόμενο βήμα.

• Η μέχρι σήμερα αποτυχία στην μεταβίβαση δεδομένων στην εφαρμογή δεν οφείλεται μόνο στην πανδημία αλλά και σε λάθη στο σχεδιασμό της πλατφόρμας, καθώς και σε αχρείαστες πληροφορίες που ζητούνται προς διαβίβαση.
Μην ξεχνάτε ότι οι λογιστές έχουν ασχοληθεί με την ενημέρωση δεκάδων νέων εφαρμογών σε πλατφόρμες (αναστολές συμβάσεων, ενοίκια, επιστρεπτέες προκαταβολές, ΤΕΠΙΧ, επιδότηση τόκων, επιδότηση επιστημόνων, κ.α.λ.) το διάστημα της πανδημίας και έχουν ανταπεξέλθει με επιτυχία και επάρκεια.
Το ότι δεν ενημερώνουν την πλατφόρμα MyData οφείλεται από τη μία στην πολυπλοκότητα της και από την άλλη στην στόχευση της, που θεωρείται σε ένα μεγάλο της τμήμα, χωρίς πραγματικό νόημα και ιδιαίτερα γραφειοκρατική.

• Σε πανευρωπαϊκό επίπεδο η έλλειψη επαρκούς αριθμού παρόμοιων προσπαθειών μας στερεί από εμπειρίες και γνώσεις που θα μπορούσαμε να τις χρησιμοποιήσουμε ως οδηγό. Ορισμένα κράτη έχουν επιλέξει την ηλεκτρονική μεταβίβαση, μόνο των τιμολογίων χωρίς πληροφορίες για λογιστικές εγγραφές (για παράδειγμα η Ιταλία και η Ουγγαρία).

• Η εφαρμογή MyData είναι πρωτοποριακή και όπως κάθε τι νέο, έχει σημαντικές ελλείψεις και θέλει περισσότερο χρόνο για να ωριμάσει.

• Στους στόχους της εφαρμογής MyData είναι μεταξύ άλλων η «αυτόματη» συμπλήρωση των αναλυτικών στοιχείων της δήλωσης εισοδήματος – έντυπο Ε3-, το οποίο ωστόσο σύμφωνα με κείμενο που σας έχουμε κοινοποιήσει, χρειάζεται να σχεδιαστεί από την αρχή μιας και υποχρεώνει τις επιχειρήσεις να αναλύουν πληροφορίες πέρα από κάθε επιστημονική λογική.
Με άλλα λόγια τι νόημα έχει να στέλνουμε πληροφορίες σε ένα έντυπο που απαιτεί υπερβολικά μεγάλο όγκο πληροφοριών με αποτέλεσμα να δυσκολεύει η διαδικασία συγκέντρωσής τους.

• Από την υποχρέωση μεταβίβασης δεδομένων στην πλατφόρμα εξαιρείται το δημόσιο. Θεωρούμε πως η εξαίρεση είναι αδικαιολόγητη. Δεν είναι σωστό να ζητάμε από τις επιχειρήσεις, υποχρεωτικά να ψηφιοποιήσουν λειτουργίες τους και να μεταβιβάσουν τα παραστατικά τους και το δημόσιο που αντιπροσωπεύει ιδιαίτερα μεγάλο κομμάτι της οικονομίας να μένει «απ' έξω». Δεν νοείται το κράτος να υποχρεώνει τις επιχειρήσεις αλλά να μην υποχρεώνει τον εαυτό του. Γενικά δεν δικαιολογείται να «πιέζουμε» τους άλλους (επιχειρήσεις) και όχι τις υπηρεσίες μας.
Επιπρόσθετα ίσως είναι και μία ευκαιρία να καταγραφούν και να «τυποποιηθούν» οι δεκάδες περιπτώσεις κρατήσεων των υπηρεσιών του δημοσίου στα τιμολόγια των επιχειρήσεων.

• Παράλληλα προτείνουμε να προωθήσετε την ηλεκτρονική ανταλλαγή τιμολογίων στο δημόσιο (B2G) που καθυστερεί, παρά την Ευρωπαϊκή Οδηγία και τη σχετική ελληνική νομοθεσία, προκειμένου να εκσυγχρονιστεί πραγματικά ο τρόπος μεταβίβασης τιμολογίων από τις επιχειρήσεις στο δημόσιο.

• Η μεταρρύθμιση που προωθείται με την εφαρμογή MyData, δημιουργεί πρόσθετο κόστος στη λειτουργία των επιχειρήσεων το οποίο δεν αφορά μόνο την επένδυση σε πληροφοριακά συστήματα αλλά κυρίως την επένδυση σε χρόνο και ανθρώπους σε μία ιδιαίτερα δύσκολη λόγο της πανδημίας συγκυρία.

• Η επένδυση σε νέα πληροφοριακά συστήματα τον καιρό της πανδημίας με τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις, δημιουργεί επιπλέον προβλήματα στη λειτουργία και τη βιωσιμότητα τους.

Ουσιαστικά προτείνουμε να βάλουμε Μετρήσιμους και Ρεαλιστικούς στόχους και να τους πετύχουμε σταδιακά.

Αρχικά ας βάλουμε στόχο να μεταφέρουμε στην πλατφόρμα MyData, σε εφικτούς χρόνους, το σύνολο των παραστατικών που εκδίδουν οι Ελληνικές Επιχειρήσεις (με εξαίρεση τα παραστατικά των διασυνδεμένων ταμειακών μηχανών) και το Ελληνικό Δημόσιο προς αυτές και μαζί την κατάργηση των συγκεντρωτικών καταστάσεων τιμολογίων που πρέπει να υποβληθούν το 2022 για το 2021.
Εάν η απόφαση προβλέψει ότι όποια επιχείρηση έχει μεταβιβάσει τη «σύνοψη» για το σύνολο των παραστατικών που εκδίδει για το 2021 απαλλάσσεται από την υποχρέωση υποβολής των ετήσιων ΜΥΦ θα αποτελέσει ένα πρώτο και σημαντικό κίνητρο.
Ουσιαστικά η μεταβίβαση να γίνεται από όποιον εκδίδει παραστατικό σε άλλο Ελληνικό ΑΦΜ χωρίς καμία εξαίρεση (δημόσιο, μονές, κλπ).

Ο χρόνος μεταβίβασης των παραστατικών θα πρέπει να ακολουθεί τις προθεσμίες που προβλέπονται από το ν4308/2014 (ΕΛΠ) και όχι τον «πραγματικό χρόνο» που σήμερα ζητάει η ΑΑΔΕ. Μπορεί ορισμένες από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις να έχουν τη δυνατότητα να υποστηρίξουν τη μεταβίβαση σε πραγματικό χρόνο αλλά η συντριπτική πλειοψηφία των επιχειρήσεων ΔΕΝ την έχουν.
Υπάρχουν πολλοί κλάδοι που βασίζονται στη χειρόγραφη έκδοση των παραστατικών (ιατροί, αγρότες, δικηγόροι, μηχανικοί, κ.α.λ.) όπως επίσης και ειδικές περιπτώσεις συναλλαγών (παράδειγμα η παράδοση επί αυτοκινήτου, κινητά συνεργεία, κ.α.λ.) που επιλέγουν σχεδόν αναγκαστικά τη χειρόγραφη έκδοση.
Σε άλλες περιπτώσεις μικρότερων επιχειρήσεων εμείς οι λογιστές βοηθούμε τους πελάτες μας στην έκδοση των παραστατικών τους όταν μας επισκέπτονται για τις φορολογικές του υποχρεώσεις. Για παράδειγμα έκδοση εκκαθαρίσεων αγροτικών προϊόντων, παραστατικά φασόν, τακτοποίηση πακέτων ταξιδιωτικών γραφείων, καλ.
Εάν ο χρόνος μεταβίβασης των παραστατικών εξομοιωθεί με το χρόνο ενημέρωσης των βιβλίων ανάλογα με την κατηγορία των βιβλίων της κάθε επιχείρησης (οντότητας), θα μπορεί να υποστηριχθεί η μεταβίβαση των παραστατικών και από τις μικρότερες επιχειρήσεις. Η προσπάθεια για την παροχή εργαλείων για την έκδοση των παραστατικών, βοηθάει εν μέρει αλλά δεν λύνει το πρόβλημα.

Ας προσθέσουμε στους στόχους τη διασύνδεση των φορολογικών ταμειακών μηχανών για την μεταβίβαση των παραστατικών τους μέχρι το τέλος του 2021.

Ας βάλουμε στόχο το δημόσιο να δίνει εγκαίρως στις επιχειρήσεις τα παραστατικά που τους αφορούν (παράδειγμα επιδοτήσεις αγροτών, καλ)

Ας δώσουμε κίνητρο και στις επιχειρήσεις για την εφαρμογή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης στις μεταξύ τους συναλλαγές. Με τον όρο ηλεκτρονική τιμολόγηση εννοούμε τη μεταβίβαση του συνόλου των πληροφοριών ενός παραστατικού με ηλεκτρονικό τρόπο (κωδικοί, περιγραφές, ποσότητες και αξίες). Η εξάπλωση της «πραγματικής» ηλεκτρονικής τιμολόγησης καθιστά αυτονόητη και κάνει ευκολότερη τη μεταβίβαση των πληροφοριών για τις ανάγκες της πλατφόρμας MyData.

Β. Μεταβίβαση σε επόμενο στάδιο και μόνο υπό προϋποθέσεις επιπλέον πληροφοριών.

Εάν πετύχουμε τα παραπάνω σε επόμενη φάση και πάντα μετά από αναλυτική και εκτεταμένη συζήτηση με τον κλάδο μας και τις επιχειρήσεις, μπορούμε:

Να προωθήσουμε παράλληλα τη μεταβίβαση σε προαιρετική βάση αρχικά, ειδικών συναλλαγών (με συναλλασσόμενους εξωτερικού, με ιδιώτες, ειδικά καθεστώτα, κ.α.λ.).

Να δούμε εάν υπάρχει λόγος να στέλνουμε πληροφορίες για φακέλους εισαγωγών, παραστατικά εκτελωνιστών, δασμολογητέες και πραγματικές αξίες και γενικά πληροφορίες που υπάρχουν με διάφορες μορφές στη φορολογική διοίκηση.

Στη συνέχεια, να βάλουμε στόχο τη σύνδεση του δημοσίου στην εφαρμογή MyData με την υποχρέωση αποδοχής των παραστατικών που λαμβάνει (ως λήπτης). Πολλές επιχειρήσεις ταλαιπωρούνται με τιμολόγια που πρέπει να ξανα-εκδώσουν γιατί δεν τα καταχώρισε στη σωστή οικονομική χρήση μια υπηρεσία του δημοσίου με δικαιολογία ότι δεν το παρέλαβε.

Γ. Επανεξέταση της σκοπιμότητας για τη μεταβίβαση του λογιστικού χαρακτηρισμού των παραστατικών.

Όταν πετύχουμε τον κάθε στόχο χωριστά, τότε σε συνεργασία λογιστές, επιχειρήσεις, πολιτεία, να δούμε και τη σκοπιμότητα της μεταβίβασης του λογιστικού χαρακτηρισμού.

Έχουμε πολλές ενστάσεις για τη σκοπιμότητα αποστολής πληροφοριών όπως για παράδειγμα: της μισθοδοσίας (αρχεία της οποίας στέλνονται κάθε μήνα με τις βεβαιώσεις αποδοχών), τα τιμολόγια εξαγωγών (που δηλώνονται στο σύστημα ICSNET), τα ενδοκοινοτικά τιμολόγια (που δηλώνονται στο σύστημα VIES), τα τιμολόγια με παρακρατούμενους φόρους (που δηλώνονται αναλυτικά στις δηλώσεις παρακρατούμενων φόρων), και τόσες άλλες πληροφορίες που υποβάλλονται κάθε μήνα στις εφαρμογές της ΑΑΔΕ και δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να υποβάλλονται ΔΥΟ ΦΟΡΕΣ.

Δεν βρίσκουμε κανένα νόημα στην μεταβίβαση πληροφοριών για λογιστικές εγγραφές προβλέψεων, αποσβέσεων, διαφορών λογιστικής και φορολογικής βάσης, και άλλες παρόμοιες. Άλλωστε ο χρόνος μεταβίβασης τέτοιων πληροφοριών συμπίπτει με το χρόνο υποβολής των δηλώσεων εισοδήματος στις οποίες και συμπεριλαμβάνονται.

Η πλατφόρμα με την σημερινή της κατάσταση μας ζητάει να παράγουμε πληροφορίες μόνο για αυτή μεταβάλλοντας τις πραγματικές πληροφορίες της λογιστικής. Για παράδειγμα η εγγραφή των αποσβέσεων στη λογιστική δεν είναι μία όπως ζητάει η πλατφόρμα αλλά πολλές (χωριστές αποσβέσεις για μηχανήματα, για κτήρια, για έπιπλα, κλπ). Εάν ένας από τους στόχους της πλατφόρμας είναι να βοηθήσει τα λογιστήρια δεν μπορεί να γίνει αυτό εάν τα βάζουμε να καταχωρούν πληροφορίες που αφορούν μόνο την πλατφόρμα και δεν αντιστοιχίζονται στις πραγματικές καταχωρήσεις τους.

Τα λεγόμενα ηλεκτρονικά βιβλία μπορεί να ακούγονται ωραία ως τίτλος για λόγους marketing αλλά στην πραγματικότητα είναι χωρίς νόημα, απόδειξη η απουσία τους από τα «εργαλεία» που χρησιμοποιούν όλες οι χώρες που θεωρούνται ποιο προηγμένες από την Ελλάδα στην οικονομία και στη φορολογική νομοθεσία και πρακτική .

Υπενθυμίζουμε μια παλαιότερη δήλωση του διοικητή της ΑΑΔΕ «..Η πληροφορία πρέπει να παράγεται μια φορά και όχι τρεις και τέσσερις, όπως παράγεται σήμερα» και σημειώνουμε πως η μηχανογράφηση συνιστά απλοποίηση και όχι επιπλέον γραφειοκρατία.

Εν κατακλείδι,

Προτείνουμε τη μεταβίβαση στην παρούσα φάση μόνο των παραστατικών που εκδίδουν οι Ελληνικές Επιχειρήσεις προς άλλες Ελληνικές Επιχειρήσεις στο χρόνο που προβλέπεται από τα ΕΛΠ για την ενημέρωση των βιβλίων τους.

Για κάθε επόμενο στάδιο και με την προϋπόθεση ότι θα ερωτηθούν οι επιχειρήσεις και οι λογιστές μέσα από αναλυτικές διαδικασίες κοινής διαβούλευσης στις οποίες θα απαντηθούν ερωτήματα όπως: τι θα ωφεληθούν οι επιχειρήσεις, τι αλλαγές θα φέρει στα λογιστήρια, τι κόστος θα έχουν, πως θα τις βοηθήσει η προτεινόμενη αλλαγή, τι θα τις κάνει τις πληροφορίες η φορολογική διοίκηση, κ.α.λ., τότε και μόνο να προχωρήσουμε στα επόμενα βήματα υλοποίησης εάν συμφωνήσουμε για αυτά.

Πιστεύουμε ότι ο τρόπος εφαρμογής που προτείνουμε είναι αυτός που θα εξασφαλίσει την επιτυχία του έργου γιατί θα δώσει το χρόνο αλλά και τη δυνατότητα στους λογιστές ,στις επιχειρήσεις και στην ΑΑΔΕ να αφομοιώσουν τις διαδικασίες και να προχωρήσουν με μεγαλύτερη επιτυχία σε κάθε επόμενο βήμα.

Με εκτίμηση,

Ο Πρόεδρος του Δ.Σ.                                                                          Η Γενική Γραμματέας


ΜΗΤΟΛΙΔΗΣ ΣΩΤΗΡΙΟΣ                                                                         ΑΜΟΙΡΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ

Τελευταία Ενημέρωση στις Τετάρτη, 07 Απρίλιος 2021 10:13
 
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΟΛΝΘ 24/03/2021 ΠΡΟΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ
PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την Administrator
Τετάρτη, 24 Μάρτιος 2021 09:06

Θεσσαλονίκη 24-03-2021


Προς: Τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων κ. Κωνσταντίνο Χατζηδάκη

Κοινοποίηση: Γενική Γραμματέα Εργασίας του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων κα Άννα Στρατινάκη
Γενικό Διευθυντή Εργασιακών Σχέσεων, Υγείας και Ένταξης στην Εργασία του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων κ. Κωνσταντίνο Αγραπιδά

ΘΕΜΑ: ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΡΓΑΝΗ ΠΟΥ ΣΧΕΤΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΩΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ.


Hδη διανύουμε ένα δεύτερο δύσκολο έτος, λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού covid-19, μιας πανδημίας που έχει σημαντικές επιπτώσεις στην κοινωνική και οικονομική ζωή της χώρας μας γιατί δυσχεραίνει την επιβίωση των πολιτών και των επιχειρήσεων.
Το κράτος έχει λάβει μια σειρά από μέτρα προστασίας ώστε να στηρίξει αποτελεσματικά τους πολίτες και τις επιχειρήσεις που πλήττονται από τις συνέπειες της πανδημίας αυτής.
Τα λογιστικά γραφεία (μεταξύ των οποίων είναι και τα γραφεία των μελών μας) αποτελούν το κυριότερο κανάλι διάχυσης των παραπάνω μέτρων τόσο στην οικονομία, όσο και στην κοινωνία.
Πολλές φορές για την υλοποίηση των μέτρων που λαμβάνονται ορίζονται εξαιρετικά σύντομες προθεσμίες, οι οποίες γίνονται μικρότερες λόγω του ότι συμπίπτουν και με ημέρες μη εργάσιμες. Την κατάσταση αυτή την επιδεινώνουν τα μέτρα περιορισμού στην κίνηση των πολιτών, περιορισμού στον τρόπο εργασίας (τηλεργασία), αλλά και τα προβλήματα που ανακύπτουν για λόγους υγείας τόσο των συναδέλφων λογιστών, όσο και των υπαλλήλων τους, καθώς και των συγγενικών τους προσώπων.
Ωστόσο μέσα σε ένα χρονικό πλαίσιο εξαιρετικά στενό και σφιχτό και με τις υπόλοιπες προθεσμίες «να τρέχουν κανονικά σαν να μη συμβαίνει τίποτε» είναι επόμενο να γίνονται σφάλματα και παραλείψεις. Την κατάσταση επιβαρύνει και ο αργός ρυθμός εκδόσεως των σχετικών αποφάσεων, καθώς και το δυσνόητο κάποιων από αυτές.

Ο ΣΟΛΝΘ πιστεύει ότι τέτοια προβλήματα δεν θα πρέπει να γίνονται τιμωρός των συναδέλφων, των πολιτών και των επιχειρήσεων. Ως επαγγελματικός φορέας οικονομολόγων και λογιστών θεωρούμε πως οι παραπάνω λόγοι δεν μπορούν να αποτελούν τροχοπέδη αποκλείοντας δικαιούχους από την προστασία και τα οφέλη των μέτρων που λαμβάνονται. Επίσης θεωρούμε αδιανόητο τέτοιες αιτίες να γίνουν αφορμές διατάραξης των σχέσεων που έχουμε με τους πελάτες μας.

Με την παρούσα επιστολή ζητάμε να παραμένουν ανοιχτές όλες οι εφαρμογές του συστήματος ΕΡΓΑΝΗ που σχετίζονται με την λήψη μέτρων προστασίας ώστε να προστατευθούν οι πολίτες, οι επιχειρήσεις και οι συνάδελφοι οικονομολόγοι και λογιστές από εντελώς τυπικά σφάλματα και παραλείψεις και να μην αποκλεισθεί κανείς δικαιούχος από τα οφέλη που προδιαγράφουν τα μέτρα που λαμβάνονται.

Με εκτίμηση,

Ο Πρόεδρος του Δ.Σ.                                                                             Η Γενική Γραμματέας
ΜΗΤΟΛΙΔΗΣ ΣΩΤΗΡΙΟΣ                                                                            ΑΜΟΙΡΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ

Τελευταία Ενημέρωση στις Τετάρτη, 24 Μάρτιος 2021 09:14
 
Σελίδα 3 από 1133